Gemert B1 pakt 2e periode in 3e Divisie

5 maart 2016

Het gaat goed met Gemert B1. De ploeg speelde zaterdagmiddag weliswaar met 0-0 gelijk tegen het zuid-Limburgse Scharn, maar dat was het eerste puntenverlies sinds lange, lange tijd (half september). Op 20 februari stelden de zwartwitten al de tweede periodetitel in de 3e Divisie veilig!

Alle reden voor een feestje dus. In de thuiswedstrijd tegen De Treffers B1 moest er gewonnen worden om aan het einde van de competitie nacompetitie te spelen voor eventuele promotie naar de 2e Divisie. In Groesbeek, de heenwedstrijd, werd destijds op inzet en strijd met 1-2 gewonnen. In Gemert waren dezelfde elementen aanwezig om De Treffers B1 met 4-2 te verslaan. Ondanks een snelle 0-1 achterstand kwamen de zwartwitten voor rust nog op een 3-1 voorsprong door doelpunten van Luc Lentjes, een schitterende vrije trap van Jordy Neuteboom en een eigen goal van een verdediger van de gasten door toe doen van Lars Teuben.

Na rust beet De Treffers goed van zich af, Stijn Goossens hield zijn ploeg op de been. Halverwege de 2e helft was het Siem Minten die alert reageerde op het mistasten van de doelman van de mannen uit Groesbeek: 4-1. Het doelpunt vlak voor tijd van de bezoekers was nog voor de statistieken, maar wel eentje om in te lijsten.

Door deze overwinning waren de mannen van Mats Raijmakers, Wesley Hordenboem, Jeffrey Driessen en Anton van den Berg een wedstrijd voor het einde van de 2e periode niet meer in te halen door de concurrenten.

Ook na het gelijke spel tegen Scharn van zaterdagmiddag voert Gemert B1 nog altijd de ranglijst in met twee punten voorsprong op DZC’68.