Gemert 2 klimt naar koppositie

De beloftes van Gemert hebben zich voor het eerst dit seizoen op de eerste plaats gemeld van de Reserve Hoofdklasse. Het team van Rob Vaessen won zelf, op Sportpark Molenbroek, met 3-0 van Someren 2 en elders verspeelde directe concurrent Deurne punten. Hierdoor nestelden de zwartwitten zich op de koppositie met 22 punten uit negen wedstrijden, één meer dan Blauw Geel en twee meer ten opzichte van Deurne.

De thuisploeg begon afgelopen weekeinde goed aan de wedstrijd en dit resulteerde binnen het eerste kwartier al in een terechte 1-0 voorsprong. Zoals zo vaak dit seizoen wist Jeffrey Driessen het net te vinden en de Gemertenaren op voorsprong te zetten, uit een prima corner van Geert van den Bosch. In het restant van de eerste helft was het Gemert dat het initiatief nam en op zoek ging naar een grotere marge. Die viel uiteindelijk vlak voor rust, wederom was het Jeffrey Driessen die het laatste tikje gaf na een vlotte aanval: 2-0. De gastheren kregen voor rust nog enkele kansen om de scoreverloop nog verder uit te breiden, echter lag de keeper van Someren een paar keer goed in de weg.

In de tweede helft schakelden de gasten uit Someren een tandje bij, maar echt gevaarlijk werden ze niet. Doelman Daan Fonken hield zijn doel schoon en de verdediging, onder leiding van aanvoerder Frank Fleuren, wist zich goed staande te houden. Doordat de uitploeg meer risico in haar spel legde kwamen er meer mogelijkheden voor Gemert op de counter. Uit één van die counters vloeide de derde goal van de middag voort. Bas Cornelissen werd van achteruit weggestuurd en faalde oog in oog met de keeper niet en tekende voor de einduitslag: 3-0.

Dankzij deze mooie overwinning wipte het tweede elftal over Deurne heen, dat met 0-1 verloor tegen UDI’19 2. Volgende week staat er een uitwedstrijd tegen Nulandia 2 op het programma, ook hier zullen de beloftes zich weer van hun sterkste kant moeten laten zien om de drie punten mee naar huis te nemen. Het blijft ongemeen spannend bovenin de Reserve Hoofdklasse met zeer geringe marges. Een misstap zal direct afgestraft worden door de gretige concurrentie.
Donderdag 19 november staat een bekerwedstrijd op de rol: uit tegen de reserves van Nijnsel. De volgende thuiswedstrijd is op zondag 29 november, dan staat de derby tegen UDI op de kalender, thuis op sportpark Molenbroek.