Gemert 12-1 wint internationaal jeugdtoernooi Germany Cup 2023 in Dortmund

11 april 2023

Na een zinderende finale mag Gemert 12-1 zich de winnaar van de Germany Cup 2023 in het Duitse Dortmund noemen!

Gemert 12-1 heeft in het paasweekend meegedaan aan een internationaal jeugdtoernooi in Duitsland. Tijdens dit toernooi zijn wedstrijden gespeeld tegen teams uit Duitsland, Nederland en België.

Op vrijdag werd direct na school afgereisd naar Duitsland waar op vrijdagavond met elkaar is gegeten en gebowld. Hierna zijn de spelers – na een voorbespreking met trainers – gaan slapen. Althans dat werd gedacht…. Er is tot laat in de avond plezier met elkaar gemaakt. Toch zaten alle spelers al om 7 uur aan het ontbijt om af te reizen naar de toernooilocatie.

De eerste dag van het toernooi werd afgesloten als poulewinnaar. Er werd onder het oog van afgereisde supporters mooi voetbal gespeeld en hard voor elkaar gewerkt. Bij terugkomst in het hotel hebben spelers en begeleiders samen gegeten. Hierna is er nog voetbal gekeken en hebben de spelers vroeg hun hotelkamers op gezocht…. Maar dan anders…. Ook deze avond werd afgesloten met veel gezelligheid.

Op zondag stond – na een korte nacht – de halve finale op het programma. De tegenstander was een Duits team. De wedstrijd was erg spannend en fysiek en na de verdiende 1-0 leken de jongens op weg naar de finale. De trainers hadden erop gehamerd dat Duitse teams tot het einde blijven strijden. Na een spannende slotfase waarin verdienstelijk de nul werd gehouden was daar eindelijk het eindsignaal. De finale tegen STA Genk stond nu op het programma. Een dag eerder was er nog gelijk gespeeld tegen dit goed voetballende team.

Spannende finale
De finale was heel erg spannend. Al in de eerste minuut werd er gescoord door STA Genk. De jongens bleven echter vechten voor elke meter maar bleven vooral hun eigen spel spelen. De verdediging hielt zich knap staande en in de laatste minuut werd er een penalty toegekend aan VV Gemert. Deze werd zonder aarzelen benut waarna direct werd gefloten voor het eindsignaal. Dit toernooi zou door penalty’s worden beslist.

De penalty’s werden allemaal door vv Gemert benut. STA Genk bracht het er minder goed vanaf. Van hen werden twee van de vier penalty’s gestopt, waardoor vv Gemert met 4-3 de winst pakte. De blijdschap bij spelers en trainers was groot. Gemert is hierna gehuldigd als winnaar van de Germany Cup 2023. Bij terugkomst stonden enthousiaste en trotse ouders op Sportpark Molenbroek te wachten op de jongens.

Moe en voldaan zijn de spelers, trainers en begeleiders na 3 mooie dagen naar huis gegaan. Het waren dagen om nooit meer te vergeten.