Gemert 1 trapt zaterdagmiddag af tegen Nuenen

21 juli 2023

De selectie van Gemert presenteert zich zaterdagmiddag aan het thuispubliek. De vernieuwde equipe van Reinald Boeren neemt het op tegen vierdedivisionist RKSV Nuenen. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 15.00 uur.

De Gemertse spelersgroep is in deze fase van de voorbereiding natuurlijk nog niet compleet, maar een eerste oefenwedstrijd geeft altijd een mooi eerste inkijkje. In totaal herbergt de selectie komend seizoen vijf nieuwelingen: Matt Bolhuis (Nuenen), Noël van Gerven (UNA), Brent Achten (Volharding), Ruud Hanenberg (Erp) en Dylan van Diepen (Helmond Sport).

Ook enkele spelers van O23 zijn er in de oefencampagne bij en één speler is op proef:  Abdulrahman Alsbaei, een speler die in Nederland eerder in de opleiding van FC Eindhoven en bij TEC speelde.

In de komende dagen en weken sluiten alle spelers aan. Na het treffen met Nuenen (de entree is zaterdag uiteraard gratis) volgen de oefenwedstrijden elkaar in rap tempo op. Vijf dagen later – donderdag 27 juli – komen de beloften van nieuwbakken eredivisionist Almere FC naar Gemert. Weer twee dagen later, op zaterdag 29 juli, staat de inmiddels traditionele ontmoeting met UDI’19 in Odiliapeel op de rol.

Een week later gaat Gemert op bezoek bij Urk, de ploeg die zich vorig seizoen ten koste van onze zwartwitten plaatste voor het hoofdtoernooi om de KNVB Beker. De oefencampagne wordt op 8 augustus in Heesch afgesloten met een duel met HVCH.

Op zondag 13 augustus gaat de bal dan weer voor het echie rollen als Gemert het in Utrecht in de eerste voorronde voor het KNVB Bekertoernooi opneemt tegen mede derdedivisionist Kampong.

Een week later op 20 augustus opent Gemert vervolgens de nieuwe competitie met een uitwedstrijd tegen TEC uit Tiel, waarna op dinsdag 22 augustus nog een laatste oefenwedstrijd tegen Wittenhorst volgt.