Gemert 1 op bezoek bij Halsteren

10 februari 2016

Gemert 1 gaat zondag op bezoek bij Halsteren. Het belang van de wedstrijd is groot. Gemert worstelt met de vorm en heeft al sinds eind november niet meer gewonnen in competitieverband. Nu bivakkeert de ploeg nog in de middenmoot – zevende – maar een zege is dringend gewenst, al is het alleen maar om het zelfvertrouwen op te krikken.

Opponent Halsteren bezet momenteel een elfde plaats. Het verschil met Gemert bedraagt vijf punten, maar Halsteren heeft nog een wedstrijd tegoed, Halsteren keerde afgelopen zomer via een kampioenschap in de eerste klasse C terug in de hoofdklasse en gaat in de komende maanden proberen om de weg naar boven in te zetten . Ook de laatste zege van de geelzwarten is alweer van even geleden: 1 november.

Goed nieuws kwam er afgelopen carnavalsweekende zonder dat er gespeeld werd. Tiago Faria da Silva, een behendige flankspeler, koos eind vorig seizoen voor een stap naar zaterdaghoofdklasser Achilles Veen, maar is inmiddels teruggekeerd in de selectie van trainer Johan Gabriëls. De overschrijving kwam afgelopen weekend rond, waardoor Tiago Faria da Silva zondag waarschijnlijk meteen zijn rentree kan maken.

De thuiswedstrijd tegen Halsteren leverde Gemert een grote overwinning op: 5-1. Maar die uitslag was geflatteerd. De zwartwitten hadden het allerminst gemakkelijk. Gemert kwam op een 2-0 voorsprong, maar Halsteren vond de aansluiting en leek op weg naar de 2-2, toen Thijs van Pol de wedstrijd besliste met de 3-1. Yoeri Vissers maakte er in de slotfase nog 5-1 met twee treffers.

De supportersvereniging van vv Gemert organiseert een busreis naar Halsteren. Meer info hierover elders op deze website of via een mailtje naar karinvstiphout@hotmail.com. Juist bij tegenwind is de steun van de supporters belangrijk voor onze zwartwitten. Dus we zien onze aanhang graag terug op zondagmiddag in west-Brabant. De wedstrijd op gemeentelijk sportpark De Beek, De Beeklaan 37  in Halsteren begint om 14.30 uur.