Gemert 1 klopt HVCH in laatste testcase

8 augustus 2023

Gemert 1 heeft de laatste wedstrijd van de voorbereiding gewonnen. Uit tegen vierdedivisionist HVCH werd het dinsdagavond 1-3.

In de laatste testcase voordat het om het echie gaat, komende zondag, werd dus alsnog de eerste overwinning binnengehaald. Tegen Nuenen en Jong Almere City werd verloren, tegen UDI’19 en Urk stond na negentig minuten een remise op het bord.

Dinsdagavond begonnen de zwartwitten met bijna dezelfde opstelling als afgelopen zaterdag. Ralf Kemper keerde terug in de basis en op linksback was een plekkie ingeruimd voor Erwin van den Broek.

De thuisploeg kwam nog op voorsprong, maar daarna trok Gemert de partij naar zich toe. De 1-1 kwam op naam van Matt Bolhuis, die daarmee voor zijn eerste treffer in Gemertse dienst tekende. De middenvelder schoot de bal vanaf ongeveer zestien meter in de hoek, na goed voorbereidend werk van Dylan van Diepen.

Even later was Dylan zelf het goudhaantje, na een assist van Eon Herman, die op zijn beurt nog voor rust de 1-3 aantekende na een assist van de mee opgekomen Fabrizio Deben.

Zo leidde Gemert halverwege met 1-3 en dat zou het blijven. Na rust wisselden de ploegen flink door en gebeurde er weinig spectaculairs meer op sportpark De Braaken.

Het vizier van Reinald Boeren en zijn mannen gaat nu op komende zondag als Kampong in Utrecht de tegenstander is in de eerste voorronde van de KNVB-beker. Die wedstrijd begint om 14.30 uur.

Startopstelling Gemert: Okonkwo; Deben, Meyssen, Jacobs, Van den Broek; Van Gerven, Bolhuis, Achten; Herman, Kemper, Van Diepen.

Invallers: Brugmans, Barten, Migchels, Michels, Hanenberg, Van Zutphen.