Gemert 1 begint goed met zevenklapper tegen RKHVV

11 augustus 2017

Gemert 1 is het voorbereidingstoernooi in eigen huis vrijdagavond goed begonnen. De ploeg van trainer Dennis Dekkers wees RKHVV uit het Gelderse Huissen met duidelijke cijfers terug: 7-2.

Het mini-toernooi op sportpark Molenbroek wordt voor het eerst gehouden. Behalve Gemert en RKHVV doen ook sc Woezik (Wijchen) en vv Dongen mee. Komende zondag worden de volgende wedstrijden gespeeld: 12.00 uur Woezik-RKHVV (hoofdveld)*; 14.30 uur: Gemert-Dongen (hoofdveld).

Gemert speelde tegen RKHVV, dat uitkomt in de hoofdklasse A, een prima eerste helft. Met de nieuwelingen Bono Barten, Ruben Rodrigues en Jeremias Carlos David in de basis werd de opponent vrij snel op afstand gezet. Balder van Osch, deze zomer overgekomen vanuit het tweede elftal, tekende voor de openingstreffer. Ralf Kemper maakte er 2-0 van, Joost Habraken zette zijn krabbel achter de 3-0 en opnieuw Ralf Kemper bepaalde de ruststand op 4-0. Bono Barten kwam aan de andere kan niet of nauwelijks in de problemen.

Barten verving de geblesseerde Sven van Ommeren. De selectie van Gemert is aardig compleet, maar er ontbreken nog altijd enkele spelers. Dennis Groen, de middenvelder die is overgekomen van sv Deurne, is geblesseerd. Ook Duane Villanueva, Lars Teuben, Jasper Lalisang, Kees Brugmans en Thijs Fonken zijn er om uiteenlopende redenen dit weekeinde nog niet bij.

In de rust werd er vanzelfsprekend flink doorgewisseld; het halve elftal van de zwartwitten werd afgelost. Dat had aanvankelijk geen invloed op de productie, want Gemert liep kort na de hervatting uit naar 6-0 via Jeremias Carlos David en een rake vrije trap van Thomas Verkuijlen.

Gaandeweg de tweede helft werd het comfortabel leidende Gemert wat slordiger. Twee afstandsschoten maakten dat RKHVV de stand wat draaglijker maakten. Een vrije trap van Jelmer Goedhart bepaalde de stand op 6-1, door een prachtige pegel van Leon Pruis werd het 6-2. Het slotakkoord was voor Ron Jansen. De RKHVV-defensie werd verrast door een snelle inworp van Gemert, waarna de spits knap de zevende Gemertse treffer binnenschoot: 7-2

Op het andere veld won Dongen afgetekend van Woezik, 4-1.

De huidige stand:

1. vv Gemert 1-3 (7-2)
  2. vv Dongen 1-3 (4-1)
  3. sc Woezik 1-0 (1-4)
  4. RKHVV 1-0 (2-7)

*het programma van zondag is gewijzigd. Aanvankelijk zou RKHVV-Woezik om half 2 worden gespeeld op veld 1. Dat duel is vervroegd naar 12.00 uur en kan daardoor ook op het hoofdveld worden gespeeld.

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski naar het album op deze site.