Gemeentelijk Compliment voor Hein van den Hoogen

12 oktober 2022

Tijdens de jubileumfeest van het G-voetbal van vv Gemert is Hein van den Hoogen, al sinds jaar en dag begeleider en coördinator van onze G-voetballers, verrast met het Gemeentelijk Compliment. Hein kreeg de onderscheiding van sportwethouder Martien Bankers.

Het Gemeentelijk Compliment is een blijvende manier om ‘dankjewel’ te zeggen tegen iemand met grote verdiensten. De gemeente spreekt met dit lokale gebaar erkenning en waardering uit voor de inzet van een van haar inwoners. De onderscheiding bestaat uit een zilveren speldje, dat een miniatuurweergave is van het gemeentewapen.

Hein van den Hoogen heeft de onderscheiding dik en dik verdiend. Hij begeleidt al meer dan 25 jaar de G-voetballers van voetbalvereniging Gemert. Hij stond aan de wieg en is sindsdien een van de drijvende krachten. Toen hij de onderscheiding woensdagavond kreeg, werd hij luid toegezongen door de aanwezige G-voetballers.

Die waren in de kantine van vv Gemert samengekomen om het 110-jarig jubileum van de club te vieren. Tevens vierde het G-voetbal een eigen mijlpaal; het 25-jarig bestaan binnen de club van het voetbal voor spelers met een geestelijke of lichamelijke beperking. Of eigenlijk is het al 27 jaar, want twee jaar geleden kon het jubileum vanwege corona niet gevierd worden.

Het werd een prachtige avond. De G-spelers kregen eerst lekkere frietjes en snacks. Daarna was er muziek van dj Harold Rooijakkers. Regelmatig werd de polonaise ingezet. Na de onderscheiding voor Hein werd ook de Kees van Sinten-bokaal en de Frans van de Boogaard-bokaal uitgereikt; jaarlijkse prijzen voor spelers die dat echt verdienen voor hun inzet en sportiviteit. De Kees van Sinten-bokaal werd uitgereikt aan Paul van de Burgt, de Frans van de Boogaard-bokaal is dit jaar voor Jordy van de Berg.

Als uitsmijter was er nog een optreden van bandparodist Maarten.

Jordy, Paul en Hein, proficiat met jullie onderscheidingen. En alle G-voetballers en alle begeleiders; bedankt voor een mooie feestavond.

Meer foto’s van het feest van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.