Geluidsoverlast bij BVT’18

29 juni 2018

Deze brief staat vrijdag in de weekendeditie van Gemertse Nieuwsblad. Het betreft een statement van de organisatie van het BVT en het bestuur van vv Gemert aangaande afgelopen weekend.

Afgelopen weekeinde vond bij voetbalvereniging Gemert de vierde editie van het Bourgondisch Voetbal Toernooi plaats. Ruim vijfhonderd voetballers en voetbalsters uit heel Nederland en België beleefden drie leuke, gezellige dagen op sportpark Molenbroek, met overdag wedstrijden en ’s avonds vertier in de feesttent op het parkeerterrein.

Anders dan andere jaren heeft de vereniging dit jaar veel klachten gekregen over geluidsoverlast, met name vanuit de nacht van zaterdag op zondag.  Daarover is afgelopen week frequent contact geweest met omwonenden, gemeente en politie. De organisatie van het Bourgondisch Voetbal Toernooi heeft zich te houden aan de voorschriften in de vergunning. Daarop is gedurende het hele weekeinde streng gecontroleerd. De maxima qua decibels mogen niet worden overschreden en de live-muziek is om 1 uur in de nacht beëindigd.

Waar het met name mis is gegaan, zijn de uurtjes nadien. In het tentenkamp, waar alle bijna veertig teams waren ondergebracht, werden enkele door de teams zelf meegebrachte draagbare muziekapparaten aangezet. Daardoor was er ook na 1 uur ’s nachts nog luide muziek te horen, waarbij omwonenden (soms ernstige) overlast hebben ervaren.

Voetbalvereniging Gemert biedt via deze ingezonden brief in het Gemerts Nieuwsblad, die ook op de clubsite staat, haar oprechte excuses aan. De organisatie betreurt de ervaren overlast en kondigt aan dat ze adequate maatregelen neemt om herhaling bij de volgende edities te voorkomen.

Organisatie Bourgondisch Voetbal Toernooi vv Gemert en bestuur vv Gemert