Gelijkspel (2-2) Gemert in Limburgse Echt

Selectie 2021/2022
24 februari 2022

Gemert heeft donderdagavond één punt meegenomen uit Echt. De uitwedstrijd tegen EVV eindigde in 2-2.

De zwartwitten blijven dus ongeslagen, al vijftien wedstrijden lang. Een imposante reeks. De remise was donderdag wel een prima uitkomst van de confrontatie op sportpark In de Bandert. EVV haalde met veel inzet het maximale uit de eigen kwaliteiten en compenseerde daarmee het Gemertse surplus aan kwaliteit. Over negentig minuten bracht Gemert te weinig om de drie punten te mogen claimen.

Trainer Reinald Boeren had in Limburg een basisplaats in petto voor Dylan van Diepen, de jonge aanvaller die de voorbije weken met een aantal goede invalbeurten al stevig op de deur klopte. Dat ging ten koste van Joop Daniëls. Kees Brugmans verving op de rechtsbackpositie de niet geheel fitte Jens Leijten.

Het weer was bar en boos in Limburg. De wedstrijd begon en eindigde in de stromende regen, afgewisseld met sneeuw en een harde wind. Niet bepaald lekkere omstandigheden voor een pot voetbal. Gemert had er aanvankelijk het meeste moeite mee, zo leek het. De zwartwitten begonnen slecht en kwamen in de 8e minuut op achterstand. EVV-aanvaller Juul Respen werd diep gestuurd, was een fractie eerder bij de bal dan de uitkomende Stefan Tielemans en plaatste de bal vervolgens in het lege doel: 1-0.

Een fikse tegenvaller voor Gemert, dat maar niet in zijn ritme kwam. Toen het na 20 minuten voor het eerst een beetje droog werd, stond nog altijd de 1-0 op het scorebord en daarmee mocht Gemert niet klagen, want de thuisploeg voetbalde een paar goede mogelijkheden bij elkaar.

De eerste de beste kans voor Gemert betekende vervolgens meteen de gelijkmaker. EVV keek vertwijfeld toe hoe Ralf Kemper voor zijn veertiende goal van het seizoen tekende. De spits duwde de bal binnen na een korte corner en een voorzet van Erwin van den Broek.

De goal bracht de balans terug in de wedstrijd en Gemert probeerde de thuisploeg terug te dringen. Maar het spel was te slordig en te onrustig om EVV echt in problemen te brengen. De thuisploeg zette er bovendien een gezonde portie agressie en werklust tegenover. Op slag van rust waren er nog mogelijkheden voor Joost Habraken (inzet gekeerd) en Yentl Meyssen (afstandsschot naast), maar in de stand kwam geen verandering meer.

In de rust was er de overtuiging dat Gemert alsnog het verschil zou gaan maken, maar de echte schwung kwam er nooit in donderdagavond. Ook niet nadat de ploeg na precies een uur op voorsprong kwam. Een hoge vrije trap van Willem den Dekker werd door Erik van Loon bij de tweede paal binnengekopt. De keeper van de thuisploeg zag er niet goed uit en Gemert kon juichen: 1-2.

Het bleef daarna de vechtwedstrijd, die EVV er graag van maakte. Gemert leek desondanks op weg naar een nieuwe zege, tot een kwartier voor tijd. De aanvaller van EVV stak zijn been heel handig tussen die van Erik van Loon, die niets deed maar zijn opponent wel plots zag vallen. De scheidsrechter trapte erin en wees naar de stip. Stassen maakte er 2-2 van.

In de slotfase kreeg EVV nog een prima kans. De aanval was perfect, de afronding niet; de bal ging naast, tot opluchting van de meegereisde Gemert-supporters.

Zo bleef het bij de gelijke stand: 2-2. Niet het optimale resultaat, maar om in een matige wedstrijd toch een puntje te pakken, is ook een kwaliteit.

De ploeg heeft nu een paar dagen vrij en gaat zich vanaf volgende week opmaken voor de thuiswedstrijd tegen HSC’21 uit Haaksbergen.

GEMERT: Tielemans; Brugmans, Jacobs, Van Loon, Van den Broek, Lammers, Habraken (83. Falkenstein), Meyssen (71. Mezziani), Den Dekker, Van Diepen (71. Daniëls), Kemper.