Gehavend vrouwen 1 net niet sterk genoeg voor stunt

7 april 2024

Het is de Gemertse dames helaas niet gelukt om punten mee te nemen uit Herten (L) waar afgelopen zondag aangetreden werd tegen de nummer twee in de competitie, SHH Vrouwen 1. Ondanks dat het team van coach Jelle Roosjen door flink wat blessureleed gehavend aan de wedstrijd moest beginnen, bleef het lang spannend op sportpark De Wolfsberg, waar de thuisploeg pas aan het einde van de wedstrijd de stand naar zich toe trok. Het werd uiteindelijk 2-0 voor de Limburgers.

Vanwege een groot aantal blessures en speelsters die afwezig waren door verplichtingen elders, trok de Gemertse ploeg afgelopen zondag met twee speelsters uit de MO17-1, Faye van Lee en Naomi Vos, naar het ‘verre’ zuiden voor het duel tegen de runner-up in de competitie, SHH Vrouwen 1 uit Herten. Op papier zou dit een lastige strijd moeten worden, maar dat bleek toch anders uit te pakken.

De zwartwitten begonnen fel en brutaal aan de wedstrijd en kregen ook de eerste kansen. De thuisploeg scoorde na een klein kwartiertje wel het eerste doelpunt, maar die werd, na een kort overleg tussen scheidsrechter en assistent-scheidsrechter, afgekeurd wegens buitenspel. Toch was het SHH VR1 die na ruim een half uur spelen, via een ingeknikte kopbal uit een corner, alsnog op voorsprong kwam. Gemert liet zich echter niet van de wijs brengen en bleef knokken voor de broodnodige punten en zorgde er voor dat de 1-0 stand ook mee de kleedkamer in genomen werd.

Na rust veranderde er niet zoveel in het spelbeeld. Een hard werkende Gemertse ploeg, tegen een Limburgse ploeg die niet bij machte was om het verschil te maken. Zelfs toen na een kwartier spelen in de tweede helft, Isa na een ietwat onbesuisde actie, met rood van het veld werd gestuurd, bleven de zwartwitten kansjes krijgen op de gelijkmaker. Met nog 10 minuten op de klok besliste SHH echter de wedstrijd door de 2-0 in het Gemertse doel te werken. In de tijd én extra tijd daarna, was de pijp duidelijk leeg bij de Gemertse dames en kregen ze het niet meer voor elkaar om de stand nog recht te trekken.

Hard gewerkt, maar helaas niet gekregen waarop gehoopt was. Positief was wel dat de twee jeugdige speelsters zich prima weerden op dit niveau en zeker een aanwinst zijn voor de toekomst van VR1.

Op 21 april pas de volgende partij voor het Gemertse vrouwen vaandelteam en dan wordt er om 12:30 uur afgetrapt op sportpark Molenbroek tegen de hekkensluiter, VOW Vrouwen 1 uit Zijtaart.