Gehavend Vrouwen 1 legt concurrent over de knie

2 mei 2022

Met een flink uitgedunde basisselectie en een aanvulling vanuit de MO15-1, trad het vrouwenvaandelteam afgelopen zondag op sportpark Molenbroek aan tegen naaste concurrent O.S.S.’20 uit Oss, die in punten en wedstrijden gelijk stond met onze dames. De Gemertse ploeg liet zich echter niet kennen en trok met een mooie 3-2 overwinning aan het langste eind.

De vooruitzichten aan het begin van dit voetbalseizoen zagen er rooskleurig uit, wat betreft de personele bezetting van de vrouwen van vv Gemert. Echter naarmate het seizoen vorderde, dunde de selectie van coach Jelle Roosjen steeds verder uit. Met name hardnekkige blessures deden het team de das om. Afgelopen zondag moest het team zelfs een beroep doen op twee jeugdige speelsters uit het Meiden Onder 15-team (MO15-1), te weten Faye van Lee en Faith Olieslagers. Zij lieten zien dat ook de vrouwelijke jeugd bij vv Gemert op de goede weg is.

Tijdens de wedstrijd bleek al snel dat de teams wel degelijk aan elkaar gewaagd waren. Het spel golfde op en neer, er werd door beide teams hard gewerkt en zeer goed gevoetbald.

Aan het vele publiek werd een heel mooie wedstrijd voorgeschoteld, die uiteindelijk toch een terechte winnaar opleverde. De drie doelpunten, gescoord door Annelies, Lynn en Marieke, bleken voldoende te zijn voor de 3-2 overwinning. Daarnaast was de Gemertse sluitpost, Kaatje, weer ouderwets goed op dreef en keerde menig kans van de gasten uit Oss. Door deze zege klom het Gemertse vrouwenteam naar de vierde plek op de ranglijst.

Komende zondag reist Vrouwen 1 af naar Nuland, waar de ploeg zal aantreden tegen de nummer vijf op de ranglijst, Nulandia Vrouwen 1. Aanvang is om 11.30 uur op sportpark Duin en Dael in Nuland.

Foto-bijschrift:

Doelvrouwe Kaatje was op dreef in de wedstrijd tegen O.S.S.’20.