Geert Oerlemans nieuwe aanwinst vv Gemert!

15 juni 2022

De Technische Commissie van Gemert maakt, kort voor het sluiten van de overschrijvingstermijn, nog een nieuwe aanwinst bekend. Geert Oerlemans komt over van Rhode en sluit in de zomer aan bij de selectie van trainer Reinald Boeren.

Geert Oerlemans is 24 jaar en speelt bij Rhode op het middenveld. Hij debuteerde op zijn achttiende in het eerste elftal en is ondanks zijn nog jonge leeftijd al twee jaar aanvoerder van de roodhemden, die afgelopen weekend helaas degradeerden van de eerste naar de tweede klasse.

Geert, geboren en getogen in Sint-Oedenrode, maakt daarentegen een flinke stap voorwaarts. Hij beschouwt de verhuizing naar Gemert als een mooie uitdaging. ,,Ik heb altijd gezegd dat ik graag een stapje hogerop zou willen als de kans zich zou voordoen”, vertelt hij bij zijn presentatie op sportpark Molenbroek. ,,Ik wil me graag meten op het niveau waarop Gemert speelt, kijken waar mijn plafond ligt. En zo’n stap is ook goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling: nieuwe mensen, nieuwe omgeving, nieuwe situaties.”

De hoofdmacht van de zwartwitten speelt hoger, maar in veel opzichten zijn Gemert en Rhode ook wel vergelijkbaar. ,,Een echte vereniging, geworteld in het dorp. Als ik de stap zou maken, dan bij voorkeur naar een club die een beetje doet en denkt als Rhode. Ik denk dat dat bij Gemert zeker het geval is. Ik heb er veel zin in.”