Geen regiocup jeugd vv Gemert

27 mei 2021

Helaas hebben we binnen vv Gemert moeten besluiten om niet deel te nemen aan de regiocup voor de jeugd (mocht hiervoor groen licht worden gegeven door de overheid).

Organisatorisch is het nagenoeg onhaalbaar. Zoals u weet zijn we inmiddels gestart met de trainingen voor de nieuwe teams en zijn de voorbereidingen voor komend seizoen in volle gang.

De regiocup-indeling is gebaseerd op de teams die afgelopen seizoen ingeschreven waren bij de KNVB, hetgeen betekent dat je met deze teams moet deelnemen. Dus: oude teamsamenstellingen óf nieuwe teams onder een andere teamnaam, er rekening mee houdend dat alle spelers en speelsters in de juiste leeftijdscategorie meedoen.

Omdat alle teams al afscheid hebben genomen van elkaar en van trainers/leiders, lijkt dat ons niet echt handig. Ook mogen nieuwe leden die zich in hebben geschreven voor het nieuwe seizoen niet meedoen.

Los van het bovengenoemde zijn er ook voor de vereniging intern een aantal organisatorische factoren, die deelname aan de regiocup in de weg staan. Ook mogen we niet vergeten dat er ondanks de positieve berichten nog steeds mensen zijn die zich niet prettig voelen met de gedachte dat er weer met meerdere personen in een auto naar uitwedstrijden wordt gereden.

Omdat wij als vereniging, net als de KNVB, van mening zijn dat we de jeugd zoveel mogelijk moeten kunnen laten trainen en wedstrijden laten spelen, gaan we zodra het van de overheid mag, kijken of het mogelijk is dat we vriendschappelijke wedstrijden kunnen organiseren tegen teams uit de regio. Uiteraard gaan we bij alle teams nog informeren of zij hieraan willen deelnemen.

Zodra er meer over bekend is wordt hier verder over gecommuniceerd.

Met sportieve groet,

Team Jeugdzaken vv Gemert