G-voetbal vv Gemert 25 jaar; erehaag bij derby tegen Blauw Geel

13 september 2019

Voorafgaand aan de derby Gemert-Blauw Geel’38, zaterdagavond om 19 uur, komen de spelers van beide teams het veld op onder een speciale erehaag, die wordt gevormd door spelers van het Gemertse G-voetbal. Dit gebeurt in het kader van het 25-jarig jubileum van het G-voetbal bij onze club.

Met één jeugdteam en twee seniorenteams die in het voor- en najaar een eigen competitie spelen binnen de KNVB-Zuid is het G-voetbal een volwaardig onderdeel van vv Gemert.

Voetbal is voor iedereen. Ook voor mensen met een beperking. Bij onze speciale teams geldt het motto ‘normaal wat normaal kan, speciaal wat speciaal moet’. G-voetbal is ‘gewoon’ voetbal, maar het spel is aangepast waar dat nodig is.

Voor onze spelers betekent lid zijn van vv Gemert meer dan alleen voetbal. Ook de sociale betekenis, integratie en vriendschap zijn van groot belang. Het G-voetbal binnen vv Gemert heeft tot doel iedereen binnen zijn of haar mogelijkheden maximaal plezier te laten beleven aan het voetbalspel. Daarom doet bij het Gemertse G-voetbal iedereen mee, op de trainingen en in de wedstrijden. Want meedoen is belangrijker dan winnen! Met trots dragen de spelers het zwart-wit om de schouders.

In de loop van het seizoen wordt op verschillende manieren stilgestaan bij het jubileum. Daarover later meer.