Frisdrank vv Gemert naar minderbedeelden

20 april 2020

Voetbalvereniging Gemert heeft enkele honderden blikjes en flessen frisdrank geschonken aan de Gemertse dorpsondersteuners en via hen aan de minderbedeelden in de gemeente.

Vanwege het coronavirus ligt het voetbal momenteel stil en is de kantine gesloten. De competities worden ook niet meer hervat. Henk Lucassen en Gerard van den Beld, de kantinebeheerders van vv Gemert, maakte afgelopen week een inventarisatie van producten die in de komende maanden in de buurt van hun houdbaarheidsdatum zouden komen en bij de opstart van het volgende seizoen niet meer verkoopbaar zijn. Vervolgens is getracht om daar een goed doel bij te vinden. De club heeft contact gezocht met welzijnsorganisatie LEV Groep in Gemert, die vervolgens contact hebben gelegd met de dorpsondersteuners.

,,We hebben hier een prima bestemming voor”, zei dorpsondersteuner Harrie Hellings, die de blikken en flessen persoonlijk kwam ophalen op sportpark Molenbroek. ,,Via de dorpsondersteuners wordt de frisdrank verdeeld onder de minderbedeelden in Gemert-Bakel. Alle beetjes helpen, dus we zijn hier dankbaar voor. Ook geven we een deel aan het nu zo zwaar belaste zorgpersoneel in de gemeente.”