Fors verlies Gemert tegen Blauw Geel

13 augustus 2022

Gemert heeft de voorbereiding niet met een goed gevoel kunnen afsluiten. De laatste wedstrijd van de oefencampagne, een week voor de competitiestart uit tegen O.S.S.’20, ging zaterdagavond verloren. Blauw Geel’38 liep in de laaste twintig minuten weg naar 1-4.

Aan goede wedstrijden in de voorbereiding mogen niet al te veel conclusies worden verbonden. Aan slechte ook niet. Maar toch gaf de divisiegenoot uit Veghel de zwartwitten wat huiswerk mee. Met name verdedigend vielen er na rust grote gaten, waarvan de gasten gretig profiteerden.

Gemert begon wel aardig. De ploeg kwam ook op voorsprong. Bram Zwanen stuurde Jorzolino Falkenstein diep en de voorzet van de rechtsbuiten werd binnengewerkt door aanvoerder Ralf Kemper; 1-0 in de 7e minuut.

Maar na dat doelpunt kwam Blauw Geel voetballend al snel beter uit de verf. De ploeg kreeg ook een handvol goede kansen, maar stuitte op Stefan Tielemans, soms met hulp van Kees Brugmans, die een bal van de lijn haalde. De gelijkmaker viel uiteindelijk pas op slag van rust, via Nassar: 1-1.

Na de hervatting oogde Gemert ambitieuzer. Daarna ging het een periode gelijk op, tot het laatste kwart van de wedstrijd. In de 70e minuut tikte Dave de Meij de 1-2 binnen. Daar bleef het niet bij. Gemert was defensief erg kwetsbaar in die fase en Blauw Geel vond de ruimtes gemakkelijk: Lars Loermans maakte er 1-3 van, gevolgd door een tweede goal van Nasser. En dan mocht de thuisploeg nog blij zijn dat Stefan Tielemans een paar treffers voorkwam.

In de 83e minuut maakte middenvelder Geert Oerlemans, deze zomer overgekomen van Rhode, zijn officieuze debuut voor de zwartwitten.

De teller na zes oefenwedstrijden staat op vier zeges en twee (forse) nederlagen. De ploeg gaat zich nu richten op de competitie-ouverture, zondag (21 augustus) om 14.00 uur in Oss tegen O.S.S.’20.

Opstelling: Tielemans; Brugmans, Verhoeven (83. Oerlemans), Jacobs (71. Van Lee), Migchels (46. Van den Broek), Lammers, Meyssen (46. Abdi), Zwanen (65. Meyssen), Falkenstein (46. Waalkens) Kemper (71. Illidge), Illidge (60. Michels).

Meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.