Fikse nederlaag Gemert tegen GVVV

30 juli 2022
Na overwinningen tegen Nuenen (2-3) en Middlesbrough 018 (4-2) is Gemert zaterdagmiddag tegen GVVV voor de eerste keer in de voorbereiding tegen een nederlaag aangelopen. Het was meteen een fikse. Op sportpark Panhuis in Veenendaal werd na een 1-1 ruststand met 6-1 verloren van zaterdag-derdedivisionist GVVV, de ploeg waar Gemert enkele weken geleden in de kwartfinale van de play-offs ook al zijn meerdere in moest erkennen.
De thuisclub kwam na een sterke openingsfase in de 16e minuut op voorsprong door een doelpunt van Veenhof. Gemert, dat met jongeling T-Shawn Illidge in de basis begon, kwam vijf minuten later op gelijke hoogte. Bram Zwanen profiteerde van een fout in de opbouw bij GVVV: 1-1.
GVVV (dat pas voor de eerste keer in actie kwam na de verloren finale van de play-offs tegen Kozakken Boys) was in de eerste helft duidelijk sterker dan Gemert, maar miste de scherpte voor de goal om het krachtsverschil in de score uit te drukken.
Na rust hadden de Veenendalers het vizier ondanks een groot aantal nieuwe spelers beter afgesteld. Gemert kwam zwaar onder druk staan en de doelpunten vielen als rijpe appelen van de boom.
Nadat Latif GVVV in de 49e minuut weer op voorsprong had gezet, zorgde Berrio in de 62e minuut voor 3-1. Twee minuten was het weer raak toen Barry Maquire profiteerde van verkeerd uitverdedigen van Gemert, 4-1.
In de slotfase voerde Berrio en Beerenstein de score nog wat verder op zodat er na 90 minuten een 6-1 eindstand op het scorebord stond in Veenendaal.
Gemert heeft nu een volle trainingsweek voor de boeg. De oefenwedstrijd tegen De Treffers, die gepland stond voor komende dinsdag, is op verzoek van de Groesbekers geschrapt. De eerstvolgende oefenwedstrijd voor Gemert is de traditionele ontmoeting met UDI’19 op het toernooi in Odiliapeel, zaterdag om 17 uur.
Gemert: Tielemans (46. Okonkwo); Brugmans (64. Migchels), Meyssen (75. Van Zutphen), Verhoeven, Van den Broek; Lammers, Zwanen (75. Abdi), Waalkens, Falkenstein (46. Jacobs), Illidge (58. Barten), Kizir (75. Falkenstein).