Extra coronamaatregelen rond Gemert-Helmond Sport

10 augustus 2020

Gemert 1 speelt komend weekeinde de derde wedstrijd in de oefencampagne. Na de duels met UDI’19 (zaterdag) en Juliana’31 uit Malden (dinsdag) wacht zaterdagmiddag een treffen met eerstedivisionist Helmond Sport. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 15.00 uur.

Ook rondom de wedstrijd tegen de profs houdt vv Gemert zich vanzelfsprekend stringent aan de coronamaatregelen van RIVM en overheid. Het bestuur vraagt op voorhand aan de bezoekers om hun medewerking.

De vereniging heeft er alles aan gedaan om het proces zo goed mogelijk in te richten. Een belangrijke aanpassing is dat alle bezoekers worden geregistreerd. Dit geldt voor zowel de toeschouwers van de wedstrijd als (los daarvan) de gasten van kantine en terras. Bij de ingang/kassa’s worden alle bezoekers verzocht om naam en telefoonnummer te noteren; papier en pennen liggen gereed. Ook bij de entree van kantine/terras wordt gevraagd om naam en telefoonnummer achter te laten. Om drukte bij de kassa’s te voorkomen, is een extra ingang gecreëerd, aan de andere kant van de korte zijde van het hoofdveld.

Rondom het hoofdveld zijn stippen geplaatst, op anderhalve meter van elkaar. Verzoek aan alle toeschouwers van 18 jaar en ouder om op deze stippen te gaan staan. Gezinsleden mogen wel bij elkaar staan. Jeugd tot 18 jaar wordt gevraagd om zoveel als mogelijk bij elkaar aan de korte zijdes achter de doelen te gaan staan. In totaal kunnen op die manier maximaal 550 bezoekers binnen.

Verder vraagt de club nadrukkelijk aan iedereen om de algemene corona-richtlijnen te volgen:  heb je last van gezondheidsklachten, blijf dan thuis en kom niet naar het sportpark.

Voor vv Gemert is het naleven van de maatregelen erg belangrijk en een graadmeter voor de competitiewedstrijden die in september volgen. Gaat het goed, dan blijft publiek straks op deze manier welkom. Gaat het niet goed, dan is de club mogelijk gedwongen om extra maatregelen te nemen.

De entreeprijs voor de wedstrijd tegen Helmond Sport bedraagt vijf euro. Jeugd tot zestien jaar betaalt 2 euro. Let op: deze tarieven gelden ook voor leden van vv Gemert.

In principe begint de wedstrijd gewoon om 15.00 uur, maar als het onverwacht veel warmer wordt dan nu voorspeld, kan dat nog wijzigen.

Houd de site van vv Gemert in de gaten voor het laatste nieuws.