Erwin van den Broek keert terug bij Gemert!

15 maart 2021

VV Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met een oude bekende: Erwin van den Broek (28) keert na twee jaar bij sv Deurne terug op sportpark Molenbroek en is de beoogd nieuwe linksback van de zwartwitten.

De verdediger speelde ook in het seizoen 2018-2019 op sportpark Molenbroek, in wat uiteindelijk een uiterst succesvol jaar bleek te zijn. ,,We speelden de wedstrijd tegen Feyenoord en uiteindelijk werd het seizoen super afgesloten met de promotie naar de derde divisie”, vertelt hij. ,,Hierdoor ben ik door de voordeur kunnen vertrekken en heb ik altijd een goed gevoel overgehouden aan de club. Zo ben ik ook de afgelopen twee jaar, als supporter, nog regelmatig naar een wedstrijd komen kijken.”

Bij SV Deurne had hij het goed naar zijn zin, maar de recente interesse van Gemert streelde hem en zette hem aan het denken. De coronaperiode, waardoor de voetbalcompetities alweer maanden stilliggen, heeft hem immers iets geleerd. ,,Ik merk in zo’n voetballoze periode nog eens extra hoe fanatiek en ambitieus ik nog steeds ben. Ik vind deze tijd echt een straf, mis het spelletje. Ik ben me er nog eens bewust van geworden dat ik graag nog enkele jaren op het voor mij hoogst haalbare niveau wil spelen. Gemert en de derde divisie zijn die sportieve uitdaging, ik ben blij dat ik hier straks weer aan de slag mag.”

Erwin is na aanvaller Ralf Kemper en centrale verdediger Joris Janssen de derde aanwinst voor het nieuwe seizoen.