Erik van Stiphout en Frank van den Heuvel Leden van Verdienste

10 oktober 2022

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van vv Gemert, maandagavond in de kantine, zijn Erik van Stiphout en Frank van den Heuvel voorgedragen als nieuwe Leden van de Verdienste. De vergadering ging unaniem akkoord. Tijdens de Nieuwjaarsreceptie begin januari worden beide vrijwilligers uitgebreid gehuldigd.

Erik van Stiphout en Frank van den Heuvel zijn bekende gezichten op sportpark Molenbroek en GVV’ers in hart en nieren.

Erik is al vele jaren zeer actief voor de vereniging, samen met zijn hele gezin: Karin, Niels en Kim.

Hij was leider, trainer en begeleider van zijn voetballende zoon en is sinds 2005 lid van de zwartwitten. Sinds dat moment doet de club nooit tevergeefs een beroep op hem. Bij activiteiten, feesten en klussen: overal en altijd steekt hij de helpende hand toe. Hij is intensief betrokken bij de organisatie van het Bourgondisch Voetbaltoernooi – zowel bij de op- en afbouw als tijdens de drie dagen – en sinds enkele jaren op woensdagavond actief als terreinmeester.

Maar bovenal is Erik een fervent supporter van ons vaandelteam. Uit en thuis; hij is er altijd bij. Hij werd gevraagd voor de supportersclub en is sindsdien een van de kartrekkers van ‘D’n Twaalfde Man’.  Samen met Karin verzorgt hij de busreizen naar uitwedstrijden en is hij samen met anderen verantwoordelijk voor de jaarlijkse activiteiten voor de leden van de Supportersvereniging; de fietstocht en de barbecue/feestavond.

Ook was Erik vele jaren lid van de activiteitencommissie. Hij neemt sinds jaar en dag de taak op zich om de nieuwe Prins Carnaval van de club uit te kiezen. Sinds de komst van een aantal jeugdige leden heeft hij een stapje teruggedaan uit de activiteitencommissie, maar als er iets gedaan moet worden, staat hij altijd klaar.

Zijn voordracht werd met luid applaus van de aanwezige leden begroet.

Dat laatste gold ook voor de bekendmaking van de naam Frank van den Heuvel. Frank is al sinds zijn zesde lid van vv Gemert, doorliep alle jeugdcategorieën en speelde enkele jaren in het tweede elftal van de club.

Toen hij ging studeren, stopte naar verloop van tijd het zelf voetballen. Maar Frank bleef wel actief als vrijwilliger, onder meer met het maken van de jaarlijkse presentatiegids van de club. Ook was hij correspondent voor het Eindhovens Dagblad – zijn huidige werkgever – voor de wedstrijden van ons eerste elftal.

Toen zijn zoon Mathijs ging voetballen, werd Frank leider/trainer van de jeugdteams en in 2011 werd hij door toenmalige voorzitter Jan Rambags gevraagd om teamleider PR/Communicatie te worden van de club. Dat is hij nog steeds. In 2016 trad hij ook toe tot het vierkoppige bestuur van de club.

Ook is Frank sinds 2015 samen met Werner Smits en Michael Bots verantwoordelijk voor de organisatie van de jaarlijkse Voetbaldagen, die eerst in de herfst en inmiddels in de meivakantie worden gehouden voor de jeugd van 9 tot en met 13 jaar.

Erik en Frank werden door secretaris Angeliek van der Heijden in de bloemetjes gezet. Na afloop van de vergadering was er nog een ‘happy hour’, waarbij de club in verband met het jubileum de aanwezigen trakteerde op een hapje en een drankje.

Angeliek van der Heijden en Frank van den Heuvel

Foto boven Angeliek met Erik van Stiphout