Eon Herman (21) per direct bij selectie Gemert

15 januari 2023

De selectie van vv Gemert is per direct versterkt met Eon Herman. De 21-jarige aanvaller maakte zondagmiddag al zijn officieuze debuut bij de zwartwitten in de met 5-1 gewonnen oefenwedstrijd tegen rkvv Volharding.

Eon Herman woont in Eindhoven en speelde in de eerste seizoenshelft bij Kozakken Boys in de tweede divisie. Daar kwam hij onvoldoende aan spelen toe. Hij trainde vrijdagavond al mee in Gemert en zondagmiddag speelde hij in de tweede helft, eerst als rechtsbuiten, daarna op de linkerflank.

Eon, beter bekend onder zijn bijnaam ‘Jontje’, groeide op in Rotterdam en schreef zich na zijn verhuizing naar Eindhoven in bij UNA, waar hij zich al snel in de kijker speelde bij het eerste elftal. FC Den Bosch pikte hem op. Na een jaar in het Bossche O21-team verhuisde hij naar Kozakken Boys en nu wacht dus een nieuwe kans bij vv Gemert.

,,Als  jonge speler wil je veel minuten maken en dat zat er bij Kozakken Boys niet in”, vertelde hij zondagmiddag bij het tekenen van het contract. ,,Soms is het dan beter om een tussenstap te maken. Daarom heb ik ervoor gekozen om bij Gemert aan te sluiten. Ik heb er veel zin in.”

Zijn entree op sportpark Molenbroek noemt hij ‘een warm welkom’. ,,De jongens waren heel positief, ik ben met een knuffel ontvangen, zeg maar. Vrijdag en vandaag heb ik iedereen een beetje leren kennen. Nu op naar volgende week. Ik ben klaar om te knallen.”

Gemert had eerst het vizier gericht op Dylan van Diepen, die bij Helmond Sport op de weg terug is van een blessure. Gemert had hem graag voor een half jaar gehuurd. Nadat Dylan er definitief voor koos om ook in de tweede seizoenshelft op De Braak te blijven, heeft de Technische Commissie doorgeschakeld.

,,We waren op zoek naar snelheid en diepte”, zegt Anthony Geurts namens de TC. ,,Dat biedt Eon, die op alle posities in de aanval uit de voeten kan. Hij is fit en kan meteen van toegevoegde waarde zijn voor ons. We zijn blij met hem.”

Komende zondag hervat vv Gemert de competitie met een uitwedstrijd tegen JOS/Watergraafsmeer. De laatste oefenwedstrijd werd ruim gewonnen. Tegen eersteklasser Volharding – een weerzien met oud-Gemert-spelers Bono Barten en Vincent Buijssen – werd het 5-1.

Gemert kwam op voorsprong door een benutte penalty van Ralf Kemper. Joost Habraken maakte er 2-0 van uit een voorzet van Jasper Waalkens. Bij de 3-0 werd een foutje van de Vierlingbeekse sluitpost afgestraft door Geert Oerlemans en de vierde Gemertse treffer kwam op naam van Wout Barten.

Na rust viel er aan beide zijden nog een doelpunt. Volharding kwam terug tot 4-1 en het slotakkoord was voor Ralf Kemper, na goed voorbereidend werk van Hazem Ben Rouba en T-Shawn Illidge.

GEMERT: Tielemans (62. Vromen); Migchels (62. Deben), Meyssen, Jacobs, Fleuren; Habraken (46. Vijverstra), Oerlemans, Barten (62. Ben Rouba); Kizir (46. Herman), Kemper, Waalkens (62. Illidge).

Jontje Herman duelleert in de oefenpot tegen Volharding. Achter hem O19-1-talent Niels Vijverstra.