Eerste thuiswedstrijd Gemert in nieuwe seizoen

9 september 2020

Het vernieuwde Gemert 1 presenteert zich komende zondag voor het eerst in een officieel duel aan het eigen publiek. Op sportpark Molenbroek ontvangen de zwartwitten het Haagse HV & CV Quick.

De Haagse Voetbal en Cricketvereniging Quick is een van de oudste en grootste voetbalclubs uit Den Haag. De ploeg staat bekend om het technische en verzorgde voetbal. Vorige week kenden de Haantjes, zoals de bijnaam van de ploeg luidt, een vliegende start. Quick rekende in de openingsronde gedecideerd af met het Beverwijkse DEM (4-0) en komt – voor wat het waard is na één speelronde – als lijstaanvoerder naar Gemert.

Gemert en Quick speelden in het verleden vier keer eerder tegen elkaar, waarbij opvalt dat beide ploegen hun thuisduels wisten te winnen. De editie van vorig seizoen in Gemert is er een die iedereen die erbij was niet snel zal vergeten. Quick leidde op 29 september van het vorig jaar vijf minuten voor tijd met 1-2 op sportpark Molenbroek en leek op weg naar de eerste driepunter van het seizoen. In een tumultueuze slotfase boog Thijs van Pol middels twee benutte strafschoppen de achterstand van de zwartwitten om in een 3-2 zege. De revanche van de Hagenaars volgde in maart van dit jaar, toen Quick op eigen veld met 4-1 te sterk was voor Gemert.

Zondag dus de vijfde ontmoeting tussen deze twee ploegen. Gemert kon vorig seizoen bogen op een ijzersterke thuisbalans en wil nu ook weer meteen de toon zetten, zeker na de nederlaag van vorige week tegen Hercules. Op de 2-0 in Utrecht viel weinig af te dingen, maar na afloop heerste er in het zwartwitte kamp de overtuiging dat er meer in had gezeten, met name op basis van de eerste helft. Gemert ging in Utrecht niet goed met de kansen om en gaf achterin de tegendoelpunten te makkelijk weg, twee aspecten die komende zondag voor verbetering vatbaar zijn als Quick op bezoek komt.

Voor het eerst sinds 8 maart van dit jaar staat er zondagmiddag weer een officiële wedstrijd van Gemert 1 op het programma. We kijken ernaar uit. De wedstrijd waar we u van harte voor uitnodigen begint op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur. Rondom het duel gelden vanwege het coronavirus extra veiligheidsregels. Lees meer hierover op de site.