Eerste punt na winterstop binnen voor Gemert Vrouwen 1

28 februari 2024

Eindelijk ging het dan gebeuren. Nadat de competitiewedstrijd in Vorstenbosch tegen Vorstenbossche Boys Vrouwen 1 al tot driemaal toe was afgelast vanwege de slechte weersomstandigheden, kon het duel dinsdagavond doorgang vinden. Maar het werd geen gemakkelijke partij tegen de geelzwarten. Op een zeer zwaar bespeelbaar veld, wat flink te lijden had onder de hevige regenval van de laatste maanden, moest tot het gaatje gegaan worden om er een gelijkspel uit te slepen. Het werd uiteindelijk 4-4.

Het was koud, het was laat en het veld was niet echt optimaal, maar dit zijn allemaal excuses die niet aangedragen mogen worden, omdat beide teams hiermee te maken hebben.

Toch leek de thuisploeg beter met deze omstandigheden om te kunnen gaan. De Gemertse gasten gingen echter in de eerste 10 minuten effectiever met de kansen om. Al in de derde minuut werd spits Isa weggestuurd en zij plantte de bal beheerst aan de goede kant van de paal in het Vorstenbossche doel.

En na 10 minuten was het de beurt aan Annelies, die, na een prima actie en dito voorzet van Marieke, met een schitterende zweefduik de 0-2 binnenkopte.

Wat een wereldgoal! Kat in het bakkie, zal je dan zeggen, maar daar dacht de tegenstander toch anders over. Na iets meer dan een half uur had Vorstenbosch de stand al weer gelijkgetrokken en was Gemert door slordig en onrustig spel weer terug bij af.

Via een foutje van de Vorstenbossche keepster, die niet kon voorkomen dat Marieke haar de bal ontfutselde na een onzorgvuldige terugspeelbal, werd de kleedkamer opgezocht met een kleine 2-3 voorsprong voor de zwartwitten.

Na de rust enkele positionele aanpassingen bij de Gemertse dames en daardoor werd het spel ook wel wat beter. Alleen het veld werkte echt niet mee, waardoor er, door beide teams, flink gebikkeld moest worden om er nog een voetballende partij van te maken. Mooi was het niet altijd, maar wel spannend.

Tot in de laatste minuten konden beide teams aanspraak maken op de overwinning. Een doelpunt van Sanne, 3 minuten voor tijd, leek de beslissing te zijn, maar nog geen 2 minuten later lag de 4-4 er al weer in. Al met al konden beide teams tevreden zijn met de uitslag.

Komende zondag reizen de Gemertse dames af naar Maastricht, waar om 12.00 uur de uitwedstrijd tegen studentenvereniging DBSV Vrouwen 1 op het programma staat.

Voor wie zin heeft en tijd om de reis te maken, je bent van harte welkom. Anders is de wedstrijd ook te volgen via X (voormalig Twitter).