Eerste oefenwedstrijden Gemert 1 en O23

5 augustus 2020

Voor Gemert 1 en het beloftenteam Gemert O23 staan komend weekeinde de eerste oefenwedstrijden op het programma. Gemert 1 speelt in Odiliapeel tegen UDI’19, O23 ontvangt op sportpark Molenbroek Blauw Geel O23.

De wedstrijd tegen UDI’19 (17 uur) is de traditionele opening van de oefencampagnes van beide clubs. Dit keer zijn de omstandigheden evenwel anders. Door de coronamaatregelen kan gastheer rksv Odiliapeel slechts een beperkt aantal bezoekers toelaten. UDI en Gemert hebben een vastgesteld aantal kaarten gekregen. Helaas voor de vele Gemertse supporters die doorgaans afreizen naar Odiliapeel: de wedstrijd is verder niet toegankelijk, er is geen kaartverkoop aan de kassa.

Een goed alternatief voor de Gemertse aanhangers is de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe beloftenteam voor spelers onder 23 jaar, dat dit seizoen gaat meedoen aan een interessant, landelijke competitie. Zaterdagavond komt Blauw Geel O23 op bezoek. Let op: vanwege de verwachte hitte is het aanvangstijdstip van de wedstrijd opgeschoven van 16.30 uur naar 19.30 uur. De toegang is gratis.

Volgende week staan er voor Gemert 1 twee oefenduels voor eigen publiek op het programma. Dinsdagavond speelt de ploeg op sportpark Molenbroek tegen Juliana Malden (20.00 uur), zaterdag 15 augustus komt eerstedivisionist Helmond Sport op bezoek. Dat duel begint om 15.00 uur. De oefenwedstrijden van Gemert zijn in principe toegankelijk voor publiek, maar rondom het duel met Helmond Sport zullen extra coronamaatregelen van kracht zijn. Op de site van vv Gemert zullen die volgende week nader worden toegelicht.

Zo staan de komende weken voor de hoogste Gemertse teams weer volledig in het teken van oefenvoetbal en een intensief trainingsprogramma. De eerste officiële wedstrijd van Gemert 1 is gepland voor zaterdag 29 augustus. Dan treedt de ploeg van Reinald Boeren in Assen aan tegen zaterdag-derdedivisionist ACV. Het is de eerste voorronde van de KNVB-bekertoernooi. Een week later begint de competitie.