Eerste driepunter voor Gemert

28 augustus 2016

Gemert heeft in Hoensbroek tegen EHC de eerste overwinning van het nog prille seizoen geboekt.  Met een verdiende 0-2 winst door doelpunten in de tweede helft van  Youri van Brussel en Ron Jansen gingen de zwartwitten en de Gemertse toeschouwers  tevreden  huiswaarts.  Ondanks een duidelijk veldoverwicht van Gemert met meerdere kansen om de score vroeg te openen was de ruststand nog 0-0 .

Jens Leijten speelde niet mee vanwege een nog niet herstelde schouderblessure die hij opliep in de wedstrijd tegen Halsteren. Zijn vervanger op rechts in de verdediging was Coen Brouwers en hij deed zijn werk naar behoren. Evenals Jens zocht ook hij waar mogelijk mee de aanval.  Vaste waarde Mark van Dijk begon op de bank omdat hij vanwege vakantie meerdere trainingen had gemist.

Vanaf  het begin was Gemert de dominerende partij en  het was  aan goede reddingen van de doelman van EHC en pech voor de Gemertenaren te wijten dat doelpunten aanvankelijk uitbleven. Zo waren er kansen voor de aanvallers Youri van Brussel en Ron Jansen en de mee opkomende verdediger Bram Jacobs. Gemert speelde vanuit een solide vijfmans verdediging en gaf zelf geen kansen weg.  Ondanks het betere spel van Gemert en meerdere kansen op doelpunten was de ruststand 0-0.

Na de rust ongeveer hetzelfde spelbeeld.  Gemert heerste en zocht opnieuw de aanval terwijl EHC zich moest beperken tot verdedigen. Het duurde tot een kwartier in de tweede helft toen Youri van Brussel met een lage schuiver in de hoek eindelijk de 0-1 liet aantekenen. Wie verwacht had dat Gemert meteen zou doordrukken en het  karwei snel zou afronden,  moest wachten tot ongeveer tien minuten voor tijd. Ron Jansen werd goed aangespeeld en zijn schot of voorzet kwam niet bij de  mee opgekomen en vrijstaande Ralf Kemper terecht maar verdween via een EHC speler rechtstreeks in het doel, 0-2.  Kort daarvoor kroop Gemert door het bekende oog van de naald toen een goed schot van EHC in de linkerbovenhoek door keeper Sven van Ommeren fraai tot  corner werd verwerkt . Een cruciale redding die voorkwam dat mogelijk een 1-1 gelijkspel de eindstand zou worden. Dat zou ook niet terecht geweest zijn, maar dat laatste telt niet in het voetbal.   Met 4 vier punten  uit twee wedstrijden  is Gemert goed gestart.

Opstelling Gemert: Sven van Ommeren, Coen Brouwers, Bram Jacobs, Yori Vermeulen, Bart van Berlo, Ronny van den Elzen,  Joost Habraken ( 71. Ralf Kemper), Yoeri Vissers (65. Mark van Dijk ),  Jasper Lalisang (84. Vincent Buijssen ),  Youri van Brussel, Ron Jansen.

A.s. zondag speelt Gemert thuis om 14.30 de derde competitiewedstrijd tegen DESO uit Oss. Eerst volgt nog een oefenwedstrijd tegen Geldrop op woensdag 31 augustus om 20.00 uur. Deze wedstrijd was eerder gepland  in de oefenperiode maar kon vanwege omstandigheden toen niet doorgaan.