Eerste 3 punten binnen voor Vrouwen 1

11 oktober 2021

Met een duidelijke 6-2 overwinning heeft vv Gemert Vrouwen 1 haar eerste drie punten in de wacht gesleept. Tegenstander UDI’19 Vrouwen 3 was niet bestand tegen de voetbalkwaliteiten van onze Gemertse dames en werd zonder punten naar Uden teruggestuurd.

Het was intussen al de derde wedstrijd in de reguliere competitie voor onze zwartwitte dames en de roep om punten werd steeds groter. Afgelopen zondag moest het derde vrouwenteam uit Uden eraan geloven. Maar de gasten wilden niet echt meewerken. De bezoekers kwamen al in de tweede minuut door een mooi afstandsschot op voorsprong. De thuisploeg was gewaarschuwd.

Maar de Gemertse dames waren niet uit het veld geslagen en bleven goed voetballen. Al een paar minuten later mocht aanvoerster Annelies aanleggen vanaf 11 meter na een handsbal van de Udense verdedigster. Ze bracht de stand weer gelijk.

Gemert bleef prima combineren, waarbij de gasten het vaak moesten hebben van diep gespeelde lange ballen richting hun voorhoede. En dat bleek voor hen toch wel te werken, want na ruim 20 minuten gespeeld te hebben, kwam de ploeg uit Uden weer op voorsprong. Keepster Kaatje was kansloos op een laag geplaatste schuiver.

Gemert moest uit een ander vaatje gaan tappen en er werd wat vaker vanaf afstand op doel geschoten. Op slag van rust was het dan toch raak voor de thuisploeg. Waar ze eerst nog de lat raakte, belandde nu een mooi schot van Maxime onhoudbaar in het doel. Om met een gelijke stand de kleedkamer in te gaan, gaf toch wel een goed gevoel.

De Gemertse dames gingen in de tweede helft meteen fel van start en dat werd ook direct beloond. Een hoekschop van Lynn werd door iedereen gemist, behalve door Leonie, die net het veld in was gekomen. Voor het eerst nam Vrouwen 1 een voorsprong in de wedstrijd en gaf die uiteindelijk ook niet meer af. Door doelpunten van Leonie, Annelies en Lynn werd uiteindelijk de eindstand van 6-2 op het scorebord gezet en waren de eerste drie punten een feit.

Komende zondag speelt Vrouwen 1 de uitwedstrijd op het Prins Willem Alexander sportpark in Veghel tegen Blauw Geel’38 VR1. Aanvang wedstrijd is om 12.00 uur. Er zullen geen bussen ingezet worden, maar supporters zijn vanzelfsprekend toch van harte welkom.

Bijschrift foto

Verdedigster Marieke speelde een prima wedstrijd.