Drie jeugdspelers stromen door naar selectie!

24 februari 2024

Drie spelers uit de eigen jeugd stromen komende zomer door naar de selectie van het eerste elftal. Het gaat om Max Crommentuijn, Finn Bouw en Daan Hellings!

Het drietal komt dit seizoen uit voor het O23-elftal, de laatste halte voor de selectie. Max Crommentuijn (19) werd al vroeg opgepikt door Helmond Sport. Hij speelde daar drie seizoenen in de opleiding om vervolgens in 2016 terug te keren bij vv Gemert. Op sportpark Molenbroek doorliep de behendige middenvelder, zoon van voormalig eerste elftal-speler Carlo, in de voorbije jaren alle selectieteams.

Daan Hellings, telg van de bekende vv Gemert-familie Hazenveld, mag met zijn 18 jaar eigenlijk nog in de O19 spelen, maar is gezien zijn talent en ontwikkeling vervroegd doorgeschoven naar O23, waardoor hij wekelijks onder grotere druk en intensiteit speelt en traint. Hoewel hij deze stap nog maar net gemaakt heeft, is de aanvallende middenvelder volgens de Technische Commissie van vv Gemert toe aan de volgende stap: naar de eerste selectie.  Daan speelde net als Max enkele seizoenen in de opleiding van Helmond Sport, in de O10 en O12.

Finn Bouw (18) debuteerde begin december al in het eerste elftal in de thuiswedstrijd tegen Baronie. De sterke centrale verdediger in het O23-team van trainer/coach Mats Raijmakers kwam enkele jaren geleden over vanuit Boerdonk, zijn woonplaats, en ontwikkelt zich sindsdien zo goed bij de zwartwitten, dat de TC hem nu kansen wil bieden op het hoogste plan. Ook hij mag eigenlijk, net als Daan, nog in de O19 uitkomen.

Ronald Smits, die binnen de TC nadrukkelijk is gericht op het O23-team en de doorstroming,  is blij met de promotie van het drietal. ,,Als TC en als club willen we zoveel mogelijk zelfopgeleide spelers in het eerste elftal hebben. Als we denken dat jongens het in zich hebben, schromen we ook niet om ze de stap te laten maken en bieden we ze de kans om zich te laten zien.”

De sprong van de jeugd naar de selectie is vaak niet gemakkelijk. Ronald Smits: ,,Jongens die de stap maken, krijgen daarom ook de tijd. Ook nu Max, Finn en Daan. Uitgangspunt is dat ze veel speelminuten gaan maken en zich blijven doorontwikkelen. Dat kan in de praktijk betekenen dat ze nog veel wedstrijden in de O23 gaan spelen, maar dat is niet erg. Daar maken we goede afspraken over met de staf van het eerste: Reinald en Niek.”

Met het drietal erbij herbergt de selectie voor volgend seizoen inmiddels achttien namen: Stefan Tielemans, Koen van den Tillaart, Romeo Okonkwo, Erwin van den Broek, Noël van Gerven, Brent Achten, Wout Barten, Matt Bolhuis, Job Michels, Ralf Kemper, Dylan van Diepen, Eon Herman, Yentl Meyssen, Fabrizio Deben, Lex van Dijk, Max Crommentuijn, Finn Bouw en Daan Hellings.

Finn Bouw (18)

Max Crommentuijn (19)