Doelpuntrijke wedstrijd en drie punten voor Vrouwen 1

12 februari 2023

Lag het aan de aanpaste aanvangstijd, of was het zomaar zo’n dag waarop van alles gebeurde? Het was in ieder geval een vreemde wedstrijd bij vv Gemert Vrouwen 1 op sportpark Molenbroek. Met twee penalties, aardig wat doelpunten aan beide zijden, veel blessuretijd en nogal wat (al dan niet terecht) gemopper op de wedstrijdleiding was er genoeg te beleven op het Gemertse sportpark. De thuiswedstrijd van de Gemertse dames tegen het Vierlingsbeekse Volharding VR1 eindigde uiteindelijk in een 5-3 overwinning voor de thuisploeg, die daardoor de koppositie in de vierde klasse behield.

Dat het goed gaat met het damesteam van hoofdcoach Jelle Roosjen is een understatement. Al vanaf het begin van het seizoen draait het team in de competitie bovenin mee en ook in de bekercompetitie is intussen de kwartfinale bereikt. Zaak is dus om het goede spel door te zetten en geen onnodige steekjes te laten vallen.

Ook in de wedstrijd tegen de Vierlingsbeekse dames leek er geen vuiltje aan de lucht, tot na een kwartier de bal ineens op de stip belandde voor de gasten. Wat er gebeurd was, was voor niet veel mensen duidelijk, maar de wedstrijdleiding dacht daar toch anders over. Dit leverde een vroege voorsprong op voor de bezoekers, maar ook een hoop gemopper in het veld, wat niet ten goede kwam aan de wedstrijd. Toch herpakten de Gemertse dames zich snel en konden nog voor rust de achterstand ombuigen naar een 2-1 voorsprong door doelpunten van Manon en Lynn.

Toch kwamen de rood-witte bezoekers direct na rust weer langszij door een schitterend afstandsschot waar keepster Kaatje geen raad mee wist. De Gemertse vrouwen gingen daarna weer wat beter en rustiger voetballen en kwamen ook weer op voorsprong door een benutte penalty door aanvoerster Annelies. Deze voorsprong was echter van korte duur, maar in de laatste 20 minuten van de wedstrijd trokken de zwartwitten toch de wedstrijd naar zich toe door doelpunten van Annelies en Lynn, die in de extra tijd van de tweede helft de wedstrijd in het slot gooide. De alweer elfde overwinning op rij was een feit.

Nu een weekend rust en dan zullen de dames op dinsdag 28 februari weer aantreden voor de kwartfinale van de beker tegen FC de Rakt in Uden. Tot dan!