Doelpuntloos gelijkspel Vrouwen 1 tegen SJVV

14 mei 2023

Als kersverse kampioenen betraden de dames van vv Gemert zondag het veld met maar één doel: laten zien dat ze de titel ook waardig zijn. Er werden dit seizoen nog maar in één wedstrijd punten verspeeld en dat wilden de Gemertsen graag zo houden. De tegenstander uit Deurne, Vrouwen 1 van SJVV, dacht daar echter anders over. De ploeg uit St. Jozefparochie verdedigde met hand en tand en ging tevreden met een puntje naar huis.

Coach Jelle Roosjen was na het behaalde kampioenschap wel duidelijk: de speelsters die niet tot de basis-6 behoren, zouden wat meer speelminuten gaan krijgen. Zodat de vaste basis meer rust kon krijgen en ook met het oog op het volgende voetbalseizoen in de derde klasse. Dat ook die speelsters hun mannetje wel staan, bleek wel uit de toch wel zware wedstrijd.

Er werd regelmatig goed gespeeld door de thuisploeg, alleen de tegenstander was wat stugger dan verwacht. Doordat de Deurnese vrouwen stevig en fel bleven verdedigen en onze zwartwitten (o.a. ook door het warme weer en het ontbreken van 2 sterkhoudsters) niet bij machte waren om goede kansen te creëren, bleef uiteindelijk de brilstand op het scorebord staan. Die werd door SJVV als een overwinning gevierd. Voor de Gemertse dames was het een kleine teleurstelling, maar de teller staat uiteindelijk nog op maar 1 verloren wedstrijd.

Dinsdag (16 mei) staat alweer de volgende competitiewedstrijd op het programma. De inhaalwedstrijd tegen Venray VR1 begint om 20.00 uur op sportpark De Wieën in Venray.

Natuurlijk gaan de dames weer voor de drie punten. Wil je zien of en hoe dat lukt? Kom dan kijken!