Doelman Rowan Vromen komt naar Gemert!

9 april 2022

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met doelman Rowan Vromen. Rowan komt over van hoofdklasser OJC Rosmalen en completeert het trio keepers in de A-selectie van Gemert.

Hij vult de plek in die openvalt door het aangekondigde vertrek van Stijn Goossens. Stijn, afkomstig uit de eigen opleiding en al enkele seizoenen deel uitmakend van de selectie, neemt afscheid van de zwartwitten en gaat proberen om bij een andere club eerste doelman te worden. De andere keepers in de selectie van Gemert zijn Stefan Tielemans en Romeo Okonkwo.

Rowan Vromen is 19 jaar en begon met voetballen bij EHC in zijn toenmalige woonplaats Hoensbroek. Later speelde hij twee jaar in de jeugdopleiding van Roda JC en kwam hij via FC Hoensbroek bij O.S.S.’20 terecht, waar hij drie seizoenen speelde en vorig seizoen in de O19-1 uitkwam. Hij woont ook in Oss.

Sinds dit seizoen maakt hij deel uit van de selectie van OJC Rosmalen. In november maakte hij al zijn debuut in het eerste elftal, in de thuiswedstrijd tegen Halsteren, en kreeg hij lovende kritieken.

Met het O23-team van OJC speelde hij dit seizoen al twee keer tegen Gemert. De interesse van de zwartwitten grijpt hij met twee handen aan. ,,Gemert is een mooie club, op een hoog niveau”, vertelde hij zaterdag, nadat hij het akkoord met Gemert had bezegeld met een handtekening. ,,Ik ben ambitieus, wil me graag ontwikkelen en het beste uit mezelf halen. Dus ik ben heel blij met de kans die ik hier krijg. Ik kijk er echt naar uit om hier volgend seizoen te beginnen.”

Theo van den Boogaard van de Technische Commissie is uiteraard blij met de komst van Rowan. ,,Het is goed om te zien dat ook keepers graag voor Gemert kiezen als ze zich willen ontwikkelen. Rowan is een talentvolle jongen, 19 jaar nog maar. Hij kan volgend seizoen hier nieuwe stappen gaan zetten, ik ben ervan overtuigd dat hij het goed gaat doen.”