Derby Gemert-UDI’19 op sportpark Molenbroek

23 januari 2018

Gemert kende afgelopen zondag een valse start van de tweede competitiehelft. Onze ploeg liep in Wijchen tegen hekkensluiter SC Woezik tegen een verrassende maar daardoor niet minder dure nederlaag aan.

Aanstaande zondag (28 januari) krijgen onze jongens de kans om de misstap van afgelopen zondag recht te zetten als UDI’19 op bezoek komt. Een duel dat Gemert zal moeten winnen om mee te blijven doen om de titel.

De tegenstander van zondag is natuurlijk een goede bekende voor Gemert. De Udenaren keerden dit seizoen na een verblijf van een jaar in de derde divisie terug in de hoofdklasse B en golden bij aanvang van de competitie als een van de voornaamste titelkandidaten.

De ploeg van ex-Gemert trainer Bert Ruijsch (die aan het eind van het seizoen na 2 jaar vertrekt bij UDI en wordt opgevolgd door de jonge Stefan Hoogsteder) is echter bezig aan een moeizaam seizoen en is op dit moment terug te vinden op de 12e plaats. Een vrij smalle selectie en blessures van een aantal dragende krachten zijn de belangrijkste oorzaken voor deze plek op de ranglijst.

Onze jongens zullen hier zondag geen boodschap aan hebben en zullen vol op jacht gaan naar de eerste driepunter van 2018. Ook Gemert kampt met blessures van een aantal belangrijke krachten zoals Joost Habraken, Ron Jansen en Jeremias Carlos David, maar lijkt dit door de brede selectie wat beter op te kunnen vangen dan haar opponent uit het naburige Uden.

De derby is altijd een wedstrijd op zich, waar van beide kanten onvoorziene krachten vrijkomen, en waar de stand op de ranglijst geen enkele rol speelt. Ook de editie van aankomende zondag zal ongetwijfeld weer garant staan voor een duel op het scherp van de snede.

De wedstrijd op Sportpark Molenbroek begint zondagmiddag om 14.00 uur.

U bent van harte uitgenodigd!