Derby Gemert-Blauw-Geel’38 voor eer en prestige

26 april 2017

Aanstaande zondag staat voor Gemert de derby tegen Blauw-Geel’38 uit het naburige Veghel op het programma. Door de gezonde sportieve rivaliteit tussen de beide ploegen staat het duel vrijwel altijd garant voor spanning en spektakel.

Toch zal de wedstrijd van zondag naar alle waarschijnlijkheid een iets ander karakter krijgen. Voor zowel Gemert als voor Blauw-Geel’38 staat er behoudens de spreekwoordelijke eer eigenlijk niets meer op het spel.

Gemert zal ongetwijfeld met een schuin oog over de wedstrijd tegen Blauw-Geel heen kijken. Gemert speelde zich afgelopen zondag door middel van een uitstekende zege in Leidschendam tegen RKAVV (0-3) definitief veilig en voor de zwartwitten wacht volgende week dinsdag (2 mei) het belangrijke halve finale duel in de districtsbeker in ‘de Zeilberg’ (Deurne) tegen ZSV.

Desondanks zal Gemert erop gebrand zijn om haar trouwe aanhang een leuke pot voetbal voor te schotelen. De ploeg lijkt haar goede vorm net op tijd terug te hebben gevonden en daarnaast zijn de supporters niet echt verwend na de winterstop.

De gasten uit Veghel komen als kampioen naar Gemert. De ploeg van Niels van Casteren, de trainer die is genomineerd voor de Rinus Michels Award voor beste coach van het amateurvoetbal, zette zondag de kroon op een uitstekend seizoen door in een rechtstreeks duel af te rekenen met haar laatst overgebleven concurrent, Quick uit Den Haag (3-2). Een treffer van topscorer Alexander Mols diep in de extra tijd zorgde voor de dikverdiende titel en een ware vreugde-explosie in Veghel.

Net als Gemert zit ook Blauw-Geel’38 nog in het bekertoernooi. Dinsdag speelt de ploeg in Chevremont tegen bekerhouder sv Chevremont in de andere halve finale in het toernooi om de districtsbeker. Mogelijk komen Gemert en Blauw-Geel elkaar later in het seizoen in de bekerfinale dus nogmaals tegen.

Het duel begint zondag op sportpark Molenbroek  op de gebruikelijke tijd van 14.30. Graag tot dan!