De derby is terug: zondag Gemert-UDI’19

9 september 2022

Met de 2-1 overwinning op Groene Ster nog vers in het geheugen maakt Gemert zich alweer op voor de volgende kraker. Zondag staat voor het eerst sinds het seizoen ’18-’19 de derby tegen UDI’19 weer op de rol.

We hebben er met zijn allen even op moeten wachten. Maar omdat UDI eind vorig seizoen in twee zinderende playoff-wedstrijden ten koste van Orion een ticket voor de derde divisie greep, wordt de derby in ere hersteld.

De tricolores en Gemert zijn elkaar evenwel nooit uit het oog verloren. Elke jaar in de voorbereiding staan de twee ploegen tegenover elkaar in Odiliapeel. In competitieverband kwamen de ploegen elkaar voor het laatst in maart 2019 tegen. Toen bleef het op sportpark Molenbroek 0-0. Thuis wonnen de Udenaren in dat seizoen met 2-1.

Bij de terugkeer van UDI in de derde divisie – de Udense ploeg kwam ook in 2016-2017 in deze klasse uit – wacht de ploeg nog altijd op de eerste zege. De ploeg van trainer Lodewijk de Kruif speelde in het openingsweekend op eigen veld gelijk tegen TOGB (2-2) en verloor de drie daaropvolgende wedstrijden.

Onze zwartwitten deden het totnutoe beter met 9 punten uit 4 wedstrijden. Wat misschien nog wel belangrijker is, is dat de mannen van Reinald Boeren langzaam maar zeker weer de onverzettelijkheid over zich heen krijgen waarmee de ploeg een groot gedeelte van het vorig seizoen zoveel succes had.

Maar alle bespiegelingen vooraf zijn relatief als het om een derby gaat. Wedstrijden tussen Gemert en UDI zijn altijd speciaal. In een derby komen extra krachten los en dat levert bijna altijd spannende confrontaties op.

Het is kortom een clash die u als trouwe volger van onze club niet mag missen. Kom op tijd, want voorafgaand aan het duel nemen we afscheid van Dylan van Diepen, de aanvaller die afgelopen zomer naar Helmond Sport verhuisde. Ook vindt de officiële uitreiking plaats van het certificaat ‘Regionale Jeugdopleiding.

De wedstrijd begint om 14.00 uur. Graag tot zondag.