Daverende stunt Gemert tegen VVSB

8 april 2023

Een ijzersterk spelend Gemert heeft zaterdagavond voor een enorme verrassing gezorgd in de derde divisie. De zwartwitten die hun beste wedstrijd van het seizoen speelden, stuurden de nummer twee van de ranglijst VVSB met een 3-1 nederlaag terug naar Noordwijkerhout.

Gemert toonde respect maar geen ontzag voor de titelkandidaat uit de bollenstreek en kreeg binnen 5 minuten al 2 kansen op een vroege voorsprong. In de tweede minuut kon Eon Herman net niet profiteren van een slippertje van VVSB-doelman Valk, drie minuten later raakte Ralf Kemper de lat.

VVSB herstelde zich snel en de wedstrijd kwam hierna meer in evenwicht. De meeste en beste kansen waren echter voor Gemert dat In de 21e minuut verdiend op voorsprong kwam.

Een overtreding op de deze wedstrijd weer vaak ongrijpbare Eon Herman werd bestraft met een penalty die door Jasper Waalkens onberispelijk werd binnengeschoten, 1-0

VVSB nam het initiatief hierna wat meer in handen maar echt grote kansen kregen de Noordwijkerhouters niet. Na een uitermate boeiende eerste helft kon Gemert dan ook met een verdiende 1-0 voorsprong de kleedkamers opzoeken.

Na rust kreeg Gemert snel een flinke tegenvaller te verwerken toen na amper 4 minuten spelen een inzet van Tim de Rijk via de lat en doelman Okonkwo in het doel verdween. Een gelukkige maar daar door niet minder luid bejubelde gelijkmaker voor VVSB.

Gemert deed echter ook  in de tweede helft ook niet onder voor de no 2 van de ranglijst. Het spel golfde op en neer en aan beide kanten moesten de verdedigers regelmatig handelend optreden om een treffer te voorkomen.

Na een uur spelen kreeg Jermano Lo-Fo – Sang zijn tweede gele kaart en moest VVSB met 10 man verder. Met Joost Habraken (die sterk inviel) voor Mike van Zutphen ging Gemert hierna nog nadrukkelijker op jacht naar een nieuwe voorsprong.

Een voorsprong die er een kwartier voor tijd kwam toen Safa Kizir op de van hem karakteristieke sterk wegdraaide van zijn tegenstander en doeltreffend uithaalde, 2-1

In de hectische slotfase die hier op volgde moest Gemert alle zeilen bijzetten om de kostbare zege vast te houden. Vijf minuten voor tijd maakte Eon Herman echter aan alle onzekerheid een einde toen hij met een prachtige treffer zijn sterke wedstrijd bekroonde en Gemert definitief in veilige haven schoot, 3-1

Drie zeer kostbare bonuspunten voor de zwartwitten die zich komend week met een heerlijk gevoel voor kunnen gaan bereiden op de derby volgende week in Veghel tegen Blauw-Geel.

Opstelling Gemert: Okonkwo, Fleuren, Meyssen, Jacobs, Migchels. Lammers, Van Zutphen (Habraken), Waalkens. Kizir (Illidge), Kemper  en Herman (Falkenstein).

Meer wedstrijdfoto’s van onze fotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.