Covid 19-update vv Gemert; een uitleg

28 januari 2021

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben vernomen of gemerkt, zijn we na de winterstop weer begonnen met trainen en vorige week zaterdag ook weer met de onderlinge wedstrijdjes op de zaterdagen. In tegenstelling tot voor de winterstop zijn de maatregelen vanuit de Rijksoverheid en RIVM aangescherpt en hebben we inmiddels al kennisgemaakt met de avondklok.

Het verscherpen van de maatregelen roept veel vragen op en we merken dat er ongerustheid heerst onder de ouders van onze jeugdspelers.

Middels dit schrijven willen wij graag uiteen zetten waarom wij met trainen en onderlinge wedstrijden gestart zijn, terwijl o.a. scholen en kinderdagverblijven gesloten zijn.

Laten we voorop stellen dat bij vv Gemert de gezondheid van iedereen voorop staat.

Waarom vinden wij dat de trainingen en onderlinge wedstrijden toch door mogen gaan?

• Wij volgen de richtlijnen van de Rijksoverheid en het RIVM maar ook van de gemeente Gemert-Bakel.
  • Het sporten vindt buiten plaats, zonder dat de kinderen in de kleedkamers komen. Sporten en bewegen zijn gezond en worden ook gepromoot. Natuurlijk verwachten wij dat iedereen zich houdt aan de regels en zien wij hier zoveel mogelijk op toe.
  • We doen een beroep op het gezond verstand van de ouders. Als die zich hier niet prettig bij voelen en hun kind thuis willen houden, dan respecteren wij dat als vv Gemert. Kinderen kunnen nooit verplicht worden om te komen trainen en/of wedstrijdjes spelen tijdens deze coronacrisis.
  • We houden de situatie in onze gemeente nauwlettend in de gaten en indien nodig nemen we maatregelen zoals we ook in december hebben gedaan bij een corona-uitbraak op het Commanderij College.
  • Op zaterdagen hebben we een half uur tussen de wedstrijden ingelast om spelers te laten vertrekken en anderen te laten komen.
  • Spelers en leiders worden verzocht om niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de wedstrijden aanwezig te zijn.

We hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.

Namens bestuur vv Gemert