Coen Brouwers keert terug bij Gemert!

22 december 2018

Coen Brouwers keert terug bij vv Gemert. De middenvelder, afkomstig van FC Lienden, heeft zaterdag een contract voor anderhalf seizoen getekend en sluit direct na de jaarwisseling aan bij de selectie van trainer Reinald Boeren.

Brouwers koos aan het einde van vorig seizoen voor de stap hogerop naar de club uit de Tweede Divisie. FC Lienden besloot vorige week om zich om organisatorische en financiële redenen terug te trekken uit de competitie. Dat heeft de terugkeer van Coen Brouwers naar sportpark Molenbroek in een stroomversnelling gebracht, maar de gesprekken tussen de Lieshoutenaar en Gemert zijn al van eerdere datum.

Enkele veranderingen in zijn huidige baan noopten de middenvelder ertoe om in de winterstop bij Lienden te vertrekken. ,,We waren al volop in gesprek en FC Lienden had zich al bereid verklaard om het lopende contract te ontbinden”, vertelt Anthony Geurts namens de Technische Commissie van vv Gemert. ,,Daarna is de huidige situatie bij FC Lienden ontstaan, maar dat verandert wat ons betreft niets wezenlijks.”

De club gaat met de KNVB in gesprek over de tussentijdse overschrijving. Duidelijkheid daarover wordt in de loop van de komende weken verwacht.

Coen Brouwers kwam in 2015 naar Gemert vanuit FC Brabant, de gezamenlijke opleiding van FC Den Bosch en RKC Waalwijk. Drie jaar speelde hij op sportpark Molenbroek en hij ontwikkelde zich zeker in het laatste seizoen tot een vaste waarde op het middenveld van de zwartwitten.

Gemert was in juni niet blij met de late overstap, twee dagen voor het einde van de overschrijvingstermijn, naar FC Lienden. Geurts: ,,Klopt, maar dat is al snel in een goed gesprek uitgesproken. We zijn heel blij dat Coen weer terugkeert bij ons, voor dit én volgend seizoen. Hij is een versterking voor onze selectie.”