Chafik Mezziani nieuwe aanwinst vv Gemert

2 juni 2021

Chafik Mezziani komt met ingang van het nieuwe seizoen de selectie van vv Gemert versterken. De aanvallende middenvelder maakt de overstap van Mierlo-Hout en werd woensdagavond gepresenteerd op sportpark Molenbroek.

Mezziani staat al veel jaren te boek als een regionaal talent. De behendige Helmonder (27) maakte al op jonge leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van Rood-Wit’62 in de wijk Rijpelberg, de club ook waar hij de hele opleiding doorliep. Hij speelde vier jaar in de hoofdmacht en verkaste toen naar de andere kant van de stad, naar Mierlo-Hout. Bij die club speelt hij nu in totaal ook vier seizoenen.

Gemert had de selectie voor komend seizoen in principe rond. De contacten met Chafik kwamen tot stand toen Johan van Lierop onlangs zijn vertrek aankondigde, vanwege zijn werk. ,,Toen is het balletje gaan rollen”, zegt Arnaud van de Wijngaard namens de Technische Commissie. ,,We hadden Chafik al enkele jaren in het vizier. Op het moment dat duidelijk was dat Johan afscheid zou nemen, hebben we hem direct gepolst. Chafik was de eerste en enige naam die op tafel kwam.”

Dat bleef zo, want de middenvelder hoefde niet lang na te denken. ,,Eigenlijk helemaal niet”, vertelt hij. ,,Ik heb altijd gezegd: ik ga niet naar een andere club, behalve als er interesse van Gemert komt. Dit is voor mij een sportieve uitdaging en Gemert vind ik echt een mooie club.”