Carlo Hazenveld beoogd nieuwe voorzitter van vv Gemert

10 december 2015

Carlo Hazenveld is de beoogd nieuwe voorzitter van voetbalvereniging Gemert. De oud-speler van Gemert 1 is door het zittende bestuur voorgedragen als opvolger van Jan Rambags.

Tevens worden nog twee nieuwe bestuursleden voorgedragen. Het gaat om Eric Kanters, eveneens oud-selectiespeler en in het verleden lid van het jeugdbestuur, en Frank van den Heuvel, de huidige teamleider pr en communicatie van de club.

Twee leden van het huidige, driekoppige bestuur kondigden afgelopen jaar hun afscheid aan. Fons Hoekx nam tijdens de ledenvergadering van vorige maand al afscheid. Jan Rambags maakte eerder bekend dat hij zou stoppen als voorzitter aan het einde van dit seizoen of zoveel eerder er een opvolger zou zijn gevonden.

Besloten werd om een vertrouwenscommissie in het leven te roepen, bestaande uit voormalig bestuursleden Jan van der Veen en Cees van Leest. Deze commissie heeft inmiddels advies uitgebracht en na overleg met de teamleiders neemt het huidige bestuur dat met vertrouwen over.  Jan Rambags: ,,We zijn als zittend bestuur verheugd met de namen die nu naar voren worden geschoven. Carlo, Eric en Frank hebben al een mooi verleden bij de club en zijn echte GVV’ers. We hebben veel vertrouwen in hen en willen de vertrouwenscommissie een compliment maken voor het kordate handelen.”

De voordracht wordt voorgelegd aan de leden. Op korte termijn wordt een extra algemene ledenvergadering uitgeschreven, waarin de leden hun stem kunnen uitbrengen. Naar verwachting vindt die vergadering in de loop van februari plaats. Indien de voordracht wordt gesteund, gaan de nieuwe bestuursleden vervolgens per direct in hun nieuwe rol aan de slag.  Op verzoek blijft Jan Rambags bestuurslid tot het einde van dit seizoen. Dit vanwege de continuïteit in het algemeen bestuur en tevens om enkele lopende zaken mee af te ronden.

De nieuwe leden vormen straks een algemeen bestuur met zittend bestuurslid Carlo van Horik. Besloten is om het bestuur met één persoon uit te breiden: van drie naar vier leden. Dit is een keuze op basis van ervaringen sinds 2011, toen voor de nieuwe structuur met een klein algemeen bestuur en acht teamleiders is gekozen. Het aantal taken en werkzaamheden maakt een uitbreiding noodzakelijk.

De datum voor de extra ledenvergadering wordt via deze site bekendgemaakt.