Carla 25 jaar in de kantine!

12 oktober 2021

Zondag werd ze verrast met een jubileum-spandoek van alle seniorenteams en een presentje van de club. Carla van Horik is 25 jaar werkzaam in de kantine en dat jubileum lieten ze bij de zwartwitten niet zomaar voorbij gaan.

Vijfentwintig jaar, een kwart eeuw, zo lang is Carla al een van de gezichten achter de bar van onze kantine. ,,Nou, niet helemaal”, corrigeert ze. ,,Ik heb niet altijd achter de bar gestaan. Ik ben begonnen in de keuken en heb daar best een tijdje gestaan. Vond ik ook prima. Achter het muurtje, uit het zicht.”

Met een glimlach: ,,Ik had toen helemaal geen horeca-ervaring en durfde nog niet zoveel te zeggen….”

Dat is wel veranderd. Inmiddels heeft Carla  haar woordje wel klaar, precies zoals het hoort achter de bar van de kantine, met al die bijdehante voetballers.

In 25 jaar heeft ze er veel voorbij zien komen, spelers. Net als kantinemedewerkers, voorzitters, bestuursleden, vrijwilligers. ,,Weet je wat ik mooi vind?”, zegt ze. ,,Als ik nu jonge vaders binnen zie komen die hier vroeger op hun voetbalschoentjes en in het korte broekie rondliepen. Prachtig, dan is de cirkel weer rond.”

Carla heet ze, maar in de kantine wordt ze net zo vaak Toos genoemd. Toos? ,,En als iemand Toos roept, luister ik net zo goed.” Ze moet goed nadenken waar die bijnaam ook alweer vandaan kwam. ,,Dat gebeurde spontaan toen Peter Bush hier aan de bar een mop vertelde over ‘Toos en haar tasje’. Vraag me niet waarom, maar sindsdien word ik Toos genoemd. Zelfs door mijn eigen kleinzoon.”

Carla heeft in 25 jaar zoveel meegemaakt…ze zou er een boek vol anekdotes over kunnen schrijven. Mooie herinneringen aan tal van karakteristieke GVV’ers en memorabele momenten in de historie van de zwartwitten. Wat ze het mooiste moment van de week vindt? ,,Mmm, ik denk de zondagochtend, als langzaam alle seniorenteams binnenkomen. Die jongens zijn vaak uit geweest, komen allemaal slaperig binnen, het is nog rustig, dat vind ik altijd mooie uurtjes.”

Ze werd 25 jaar geleden gevraagd om mee te werken in de kantine door Kim Maas, de dochter van toenmalige kantine-beheerster Ria Maas. Ze werkte in de jaren die volgden met vele beheerders samen. Op dit moment wordt de kantine gerund door Henk Lucassen en Gerard van den Beld. Carla: ,,Ik ben niet zo van verandering, dus in het begin moet ik altijd even de kat uit de boom kijken. Maar ze zijn top, allebei, echt chapeau zoals ze het doen.”

Het 25-jarig jubileum is voor Carla een mooie mijlpaal, maar zeker geen eindpunt. ,,Ik heb het nog altijd goed naar mijn zin, wat mij betreft houd ik het nog lang vol.”