Brugmans en Van Zutphen verlengen; Okonkwo schuift door

17 maart 2021

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de selectie van Gemert 1 voor volgend seizoen. De Technische Commissie kon deze week al twee nieuwe aanwinsten presenteren en meldt vandaag dat opnieuw drie namen aan de selectie kunnen worden toegevoegd: Kees Brugmans, Jorg van Zutphen en doelman Romeo Okonkwo.

Kees Brugmans en Jorg van Zutphen zijn met de TC verlenging overeengekomen. Kees behoort al jaren tot de eerste selectie van de zwartwitten en Jorg maakte vorig jaar de overstap vanuit de opleiding. Romeo Okonkwo is voor het grote publiek nog een nieuwe naam. Hij wordt komend seizoen een van de drie keepers in de selectie, naast Stefan Tielemans en Stijn Goossens.

Romeo is 18 jaar, woont in Gennep en speelt sinds afgelopen zomer bij vv Gemert. Hij kwam over van JVC Cuijk en kwam op eigen initiatief naar sportpark Molenbroek. Begin dit seizoen, dat door corona al snel werd afgebroken, maakte hij bij JO19-1 een prima indruk. ,,Wij denken dat Romeo klaar is voor de stap naar de selectie”, zegt TC-lid en keeperstrainer Theo van den Boogaard. ,,Door het vertrek van Bono Barten waren we op zoek naar een nieuwe keeper. Romeo is jong en talentvol en kan zich nu op een hoger niveau laten zien.”

Romeo kijkt ernaar uit om in de selectie te starten. Bij wedstrijden sluiten twee van de drie keepers bij het eerste elftal aan, en een bij het beloftenteam O23. Op die manier pakken alle doelmannen hun wedstrijden mee. ,,Ik ben er heel blij dat Gemert me deze kans geeft, zie het als een groot compliment”, zegt Romeo. ,,Het zal best moeilijk worden, maar ik vind het altijd fijn om me op een hoger niveau te meten. Dat is alleen maar goed voor je ontwikkeling. Ik kijk er erg naar uit.”