Bram Zwanen stopt per direct

25 oktober 2022

Gemert-trainer Reinald Boeren kan per direct geen beroep meer doen op Bram Zwanen. De 24-jarige middenvelder kwam deze zomer over van De Treffers naar Gemert om zijn plezier terug te vinden, maar dat is niet gelukt. Hij heeft zelf de knoop doorgehakt en zijn contract ingeleverd.

Het tussentijdse vertrek van Bram is een forse tegenslag voor de zwartwitten. Immers, voor de behendige middenvelder was dit seizoen eigenlijk een belangrijke rol weggelegd in het eerste elftal. Bovendien heeft de selectie al te kampen met veel blessureleed. Joey Verhoeven, Erwin van de Broek en Jorn Migchels zijn lang uit de roulatie, terwijl Kianu Verlinden en Safa Kizir door blessures nog nauwelijks in actie zijn geweest voor hun nieuwe club.

,,Het is natuurlijk ontzettend balen”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. ,,Aan de andere kant: zeker in deze fase hebben hebben we alleen spelers met volledige toewijding nodig, jongens die er 100 procent voor gaan. We hebben meerdere gesprekken gehad met Bram, maar het ontbreekt hem aan die drive. In dat geval is het beter dat de wegen scheiden.”

Bram was bezig aan zijn tweede periode bij vv Gemert. Twee jaar geleden maakte hij de stap van Helmond Sport naar sportpark Molenbroek, waar de Aarle-Rixtelnaar toen maar enkele wedstrijden speelde omdat de competitie werd onderbroken vanwege corona. Aan het einde van het seizoen verkaste hij naar De Treffers. Na één seizoen in Groesbeek keerde hij afgelopen zomer terug bij de zwartwitten, naar nu blijkt opnieuw maar voor een beperkt aantal wedstrijden.