BVT 2017: Muzikaal en sportief spektakel bij vv Gemert

25 juni 2017

Goed weer, voetbal, muziek, een hapje en drankje en vooral veel gezelligheid. Dat vormden dit weekend de ingrediënten voor de derde editie van het Bourgondisch Voetbaltoernooi dat op de voetbalvelden van voetbalvereniging Gemert plaatsvond. Bijna 500 voetballers reisden vanuit alle uithoeken van Nederland af naar Gemert om een weekend lang te voetballen en te feesten. Prachtige doelpunten en sfeervolle optredens van o.a. feestband PROOST, De Weavers, Maickel Korver en DJ Joris van Gerwen wisselden elkaar af en dat bleek een succesvolle combinatie te zijn. Gedurende het hele weekend was het wederom een fantastisch feest op het sportcomplex van vv Gemert.

Sfeervolle openingsavond met Maickel Korver

Op vrijdagmiddag werd er op sportpark Molenbroek afgetrapt voor het Bourgondisch Voetbaltoernooi 2017. Nadat de voetbalteams de slaapplaatsen hadden geregeld, was het al snel gezellig druk op het grote buitenterras, dat was geplaatst op de parkeerplaats van de voetbalclub. DJ Paul verzorgde een lekker stukje muziek en de sfeer zat er al meteen goed in. In de avonduren deden DJ Ronald en de Gemertse feestzanger Maickel Korver daar in de feesttent nog eens een schepje bovenop. Al met al resulteerde dat in een waanzinnige openingsavond van het BVT 2017.

Sportieve strijd op de velden

Op zaterdag was het weer vroeg dag, want om 07.30 uur werd het ontbijt al geserveerd. Met een volle maag kon er om 10.00 uur afgetrapt worden voor de poulewedstrijden van het voetbaltoernooi. Gedurende de hele dag werd er volop gestreden op de velden. Ondertussen was er ook tijd voor een hapje en een drankje op het horecaplein, waar DJ Paul de schuif weer open had gezet. In de namiddag werd hij afgewisseld door de Gemertse blaaskapel ‘De Weavers’. Op het buitenterras zongen de feestgangers uit volle borst mee met de gezellige klanken. Rond de klok van 19.30 uur maakte de muziek plaats voor een heus bourgondisch buffet. In de feesttent kon er aan lange tafels genoten worden van een heerlijke Chinese maaltijd.

De feesttent op zijn kop met feestband PROOST

Op zaterdagavond stond er een grandioze feestavond op het programma. Rond 20.00 uur werd het al lekker druk in de grote feesttent. DJ Joris van Gerwen nam tijdens deze avond de muziek voor zijn rekening. Met de ene na de andere hit zorgde hij voor een geweldige sfeer in de tent. Rond 22.00 uur werd Joris van Gerwen afgewisseld door feestband PROOST. Deze 6-koppige band speelde letterlijk de pannen van het dak. Met lekkere hits van vroeger en nu maakten zij er een fantastische avond van die tot in de late uurtjes doorging. Die nacht bleef het nog lang onrustig op sportpark Molenbroek.

Zes bourgondische winnaars

Ondanks de korte nacht was het op zondag ook weer vroeg dag voor de voetbalteams. Na een stevig ontbijt ging de strijd op de voetbalvelden immers verder. Dit jaar was de eindstand van de poule op zaterdag bepalend voor de poule-indeling van de zondag. Op die manier kwamen de teams uit in gelijkwaardige poules en was er voor ieder team nog volop kans op winst. Dat leverde aan het einde van de dag maar liefst zes winnaars van het Bourgondisch Voetbaltoernooi op. Deze teams gingen naar huis met een goedgevulde Bourgondische levensmiddelenmand. En met de prijsuitreiking kwam er een einde aan een meer dan geslaagde derde editie van het bourgondisch Voetbaltoernooi!