Prachteditie van Bourgondisch Voetbal Toernooi

30 juni 2019

Het Bourgondisch Voetbaltoernooi is ten einde. Deelnemers en vrijwilligers kijken terug op drie warme, vermoeiende maar toch vooral mooie en enerverende dagen. Ook de vijfde editie was weer een groot succes.

De accommodatie van vv Gemert was de afgelopen drie dagen het domein van zo’n zeshonderd voetballers uit Nederland en België. Zij arriveerden vrijdagmiddag- of avond en zochten hun plekje in de tenten. Een week eerder was de organisatie nog geconfronteerd met een onheilstijding van de leverancier van de tientallen legertenten die doorgaans dienst doen als slaapgelegenheid voor de deelnemers. Bij een storm waren die dusdanig beschadigd geraakt dat ze geen dienst meer konden doen in Gemert. Een groot probleem doemde op, maar Bressers Tenten uit Helmond bracht soelaas. Via de hulp van dat bedrijf werden drie grote tenten geleverd en was de lustrumeditie van het toernooi gered. Met dank aan de vele vrijwilligers, die dinsdag en woensdag in alle vroegte (6 uur) meehielpen met de opbouw!

Vrijdagavond werd het feest in gang geschoten met de Biercantus. De band Bracchus en DJ Ronald zorgden voor een mooi feestje. Zaterdagochtend startte het toernooi, dat iets aangepast was vanwege de voorspelde warmte van ver boven de dertig graden. ’s Middags, op het heetst van de dag, meldden de voetballers en voetbalsters zich op het gezellige horecapleintje, waar de kwartfinale van de meiden van Oranje tegen Italië werd aanschouwd. ’s Avonds na het uitgebreide Chinees buffet traden de band Hottub Heroes en DJ Irmo op: een garantie voor succes.

Zondag werd het toernooi afgesloten en werden de prijzen verdeeld. Op het horecaplein was het weer gezellig en en in de loop van de middag zochten de teams hun spulletjes weer op. Moe maar voldaan togen ze huiswaarts, terugkijkend op een prachtige editie van het Bourgondisch Toernooi.

Deelnemers, bedankt voor jullie aanwezigheid en bijdrage aan het driedaagse feest. Een speciaal woord van dank aan alle vrijwilligers die zich op welke wijze dan ook ingezet hebben en het toernooi samen tot een succes hebben gemaakt!

Voor een impressie: bekijk de foto’s in het album op deze site.