Boeiende remise Gemert en OSS’20

24 september 2016

Gemert en O.S.S.’20 maakten er zaterdagavond op sportpark Molenbroek een boeiende wedstrijd van. De eerste helft was voor de Ossenaren, na rust herstelden de zwartwitten zich knap. Het 2-2 gelijkspel was daarmee een terechte uitslag.

Gemert tankte tijdens de twee uitbeurten in Delft en Bergen op Zoom veel vertrouwen en startte in dezelfde, bekende formatie. O.S.S.’20 heeft een valse start van de competitie achter de rug, maar iedereen houdt er rekening mee dat de ploeg van Maarten van Vugt snel de rug zal rechten. O.S.S.’20 beschikt al jaren over een prima ploeg en dat is dit seizoen niet anders.

Dat toonde de ploeg ook in de eerste helft. Gemert liep op de mooie nazomeravond op sportpark Molenbroek lange tijd achter de feiten aan. O.S.S.’20 was scherper, feller, kortom: beter. Na een minuut of twintig kreeg Gemert wel wat meer grip op de wedstrijd, maar de zwartwitten konden de opponent nooit hun wil opleggen. In de 27e minuut moest Sven van Ommeren ingrijpen bij een kopbal van Marcel van Geele. Ron Jansen testte vervolgens keeper Rick van der Leest van O.S.S.’20, maar het doelpunt viel aan de andere kant. De Osse treffer was verdiend. Een strafschop werd met moeite benut door Mats van Huijgevoort. De bal rolde pas via de binnenzijdes van twee palen over de lijn: 1-0.

In de rust bleef Bart van Berlo achter in de kleedkamer. Hij werd vervangen door Vincent Buijssen. Dennis Dekkers koos dus voor een extra aanvaller om de intenties duidelijk te maken. Dat had direct effect op de wedstrijd. Gemert kwam als herboren uit de kleedkamer. Nu werden de persoonlijke duels wel gewonnen, nu was de ’tweede bal’ wel voor de zwartwitten, nu was het tempo wel gelijkwaardig aan dat van O.S.S.’20. Pal na rust leidde dat al tot de gelijkmaker. Een ingestudeerde corner werd perfect afgemaakt door Joost Habraken, 1-1.

Gemert bleef daarna de betere partij. De ploeg probeerde O.S.S.’20 met veel agressiviteit vast te zetten op eigen veld. Ron Jansen kreeg de ultieme kans op de voorsprong. Uit een voorzet van Jens Leijten kopte de spits de bal op de lat.

Gemert was nu dominant, maar moest telkens op zijn qui-vive zijn voor de snelle tegenaanvallen van de Ossenaren. Zo toonde Sven van Ommeren zijn topvorm in een een-tegen-een-duel met Bob van Lith. Twee minuten later was het alsnog raak, want de corner werd met het hoofd verzilverd door Ferdy van den Berg.

De Gemertse aanhang slaakte een diepe zucht, maar de zwartwitten op het veld lieten het hoofd niet hangen en zetten aan voor de jacht op de gelijkmaker. Die kwam er vrij snel. Een corner van Coen Brouwers – na afloop uitgeroepen tot Man of the Match – werd in de 73e minuut bij de eerste paal binnen geknikt door Jasper Lalisang: 2-2.

Daar bleef het uiteindelijk bij, al was ook de slotfase enerverend en spannend. Beide ploegen gingen voor de drie punten. O.S.S.’ 20 joeg op de eerste zege van het seizoen, Gemert wilde weleens een overwinning voor eigen publiek. Jori Vermeulen incasseerde in de 90e minuut zijn tweede gele kaart in een poging om een Osse counter te neutraliseren, waardoor Gemert in de blessuretijd met tien man verder moest. Maar in de stand kwam geen verandering meer: 2-2.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jori Vermeulen, Van Berlo (46. Buijssen), Jacobs, Brouwers: Habraken (84. Vissers), Van Dijk, Lalisang; Jansen (76. Kemper), Van Brussel.