Blessurepreventie? Bijeenkomst met JVDI op 26 november

19 november 2018

Beste voetbalvrienden,

Hoe gaan wij als voetbalclub op het fysieke vlak verantwoord om met onze jeugdleden? Op diverse thema-avonden proberen wij die vraag te beantwoorden.

Op de eerste avond, op 22 oktober, heeft Rens Manders van Jeurissen/van de Ingh (JVDI) ons kennis laten maken met zijn organisatie en ons verteld hoe we als vv Gemert met hen samen gaan werken. Verder zijn daar de basisbeginselen van fysieke begeleiding verteld en werd daarbij de nadruk gelegd op preventie.

Op 26 november gaan we de tweede stap zetten. Om 20.00 uur gaan Rens Manders en onze eigen Thijs van Pol u meenemen in de wereld van het vroeg signaleren van eventuele risico’s met betrekking tot vooral knieblessures. Een gerichte warming-up kan daarbij helpen en die gaan we demonstreren op het veld! Maar pas nadat we in de kantine een grondige voorbereiding hebben voorgeschoteld gekregen. Na de demonstratie keren we weer kort terug in de kantine en krijgen we de gelegenheid om nog verduidelijkende vragen te stellen.

Wilt u de risico’s op blessures van uw eigen spelers minimaliseren? En de juiste handvatten krijgen om zelf daarbij de eerste screening te kunnen doen?

Zorg dan dat je op 26-11 om 20.00 aanwezig bent in de kantine van vv Gemert!

De avond is voor iedereen toegankelijk! We hopen, naast de selectietrainers, per team minimaal één afgevaardigde te begroeten. Ook ouders zijn op 26 november van harte welkom maar dan wel graag aanmelden op toineketelaars@online.nl.