Gebaar spelers Gemert 1 uit solidariteit

27 april 2020

Door het coronavirus worden sportclubs en dus ook vv Gemert hard getroffen. De inkomsten vanuit de kantine en de recettes zijn weggevallen, juist in de maanden dat de meeste activiteiten plaatsvinden op ons sportpark, met toernooien, de verenigingsdag, seizoensafsluitingen, etc.

Bestuur en teamleiders van vv Gemert proberen alle mogelijkheden te benutten om de pijn te verzachten en de financiële schade voor de toekomst te beperken. Achter de schermen wordt daar hard aan gewerkt. De club kan aan de lopende verplichtingen voldoen, maar het is glashelder dat er richting de toekomst veel onzekerheden en zorgen zijn.

Onder het motto ‘Samen zijn we vv Gemert’ heeft de selectie van de zwartwitten besloten om uit solidariteit een bijdrage te doen richting de club en af te zien van een deel van de vergoedingen. Het gaat om een substantieel bedrag. Het bestuur stelt deze stap zeer op prijs en bedankt de spelers voor het begrip en de support. Dank gaat ook uit naar andere betrokken clubmensen die met het oog op de huidige situatie afzien van eerder overeengekomen vergoedingen of op andere manieren meedenken met de vereniging.

Onduidelijk is hoe lang het coronavirus nog zal rondwaren en hoe lang de maatregelen nog gelden. Samen proberen we de crisis door te komen. Essentieel is natuurlijk de steun van onze sponsoren, lokale en regionale bedrijven die nu vaak hard geraakt worden door alle coronabeperkingen. We roepen onze leden en supporters dan ook op om hen nu de helpende hand te reiken. Koop minder online, maar denk aan onze eigen ondernemers in Gemert en omgeving. Je helpt die middenstanders, maar indirect ook de club.

Blijf gezond!