Bericht voor jeugdleiders en -trainers

8 april 2018

Beste trainers/leiders,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn er afgelopen periode nogal wat wedstrijden afgelast.

Daarnaast zijn alle verenigingen verplicht om m.i.v. het eerste weekend van april wedstrijden die dan afgelast worden in de week aansluitend in te halen.

Dit geldt voor zowel junioren als senioren.

Ook komt de meivakantie er weer aan, wat weer de nodige personele problemen met zich mee brengt.

Hiervoor vragen we jullie nadrukkelijk om bij de coördinatoren aan te geven indien je te weinig spelers hebt. Zij gaan dan kijken of het tekort aan te vullen is en indien dit niet mogelijk is dan gaan we proberen te schuiven met de wedstrijden. De coördinatoren nemen dan contact op met de wedstrijdsecretaris.

Een vriendelijk verzoek om niet zelf spelers te regelen of wedstrijden te verzetten omdat wij als vereniging dan geen overzicht kunnen houden.

Indien wedstrijden op trainingsdagen gepland worden betekent dit het volgende:

• Wedstrijden worden zoveel mogelijk op natuurgras gespeeld om de gevolgen voor de trainingen tot een minimum te beperken. Uitzondering zijn de wedstrijden welke de selectieteams uit A-categorie. Zij zijn verplicht om op kunstgras te spelen.
  • In geval van uitval van trainingen zal er gerouleerd worden, zodat niet steeds dezelfde teams afgelast worden. Ook de selectieteams gaan hier in mee.
  • Indien je zelf je eigen training afgelast dan graag tijdig doorgeven aan Mark Royackers en/of Helma vd Boomen. Doe je dit niet, dan heeft dat wel consequenties voor het rouleringsschema. Het is natuurlijk heel vervelend als je training wordt afgelast terwijl andere teams niet komen opdagen.
  • Door het verplaatsen van wedstrijden loopt de competitie door tot in de eerste week van juni, waardoor er mogelijk toernooien moeten worden afgezegd. Sommige verenigingen zijn zelfs genoodzaakt om toernooien te annuleren. Wij proberen alternatieven te vinden, maar ook dat is heel erg lastig.
  • Trainingen van alle niet-selectieteams lopen door tot en met de eerste week van juni.
  • Het verplaatsen van wedstrijden gebeurt zoveel mogelijk in overleg, echter kan het zijn dat de KNVB zelf wedstrijden inpland, daar hebben we niet altijd invloed op.

Middels dit bericht vragen we jullie begrip en medewerking voor bovenstaande situatie.

We gaan er alles aan doen om de overlast tot een minimum te beperken.

Met sportieve groet,

Jeugdzaken vv Gemert