Bericht voor alle vrijwilligers!

11 maart 2024

Beste vrijwilligers van vv Gemert,

Zoals jullie weten wordt sportverenigingen door de Rijksoverheid sterk aangeraden om hun vrijwilligers een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te laten leveren. Een VOG is eigenlijk een bewijs van goed gedrag; voor verenigingen een van de manieren om een zo veilig mogelijk klimaat te creëren voor zowel leden als medewerkers.

Een VOG heeft een bepaalde geldigheidstermijn en die is voor vrijwel alle VOG’s van onze vrijwilligers verlopen. Daarom hebben we besloten om in de komende maanden één grote inhaalslag te maken, waarbij we alle vrijwilligers vragen om een nieuwe VOG aan te vragen.

Het aanvragen is straks gratis en heel eenvoudig. Nu hoef je nog niets te doen. Tzt krijg je een rechtstreeks bericht van het Ministerie en dan wijst het zichzelf.

Waarom dan nu een mailtje van de club? Belangrijk is dat wij de juiste persoonlijke gegevens hebben van onze vrijwilligers. In onze ledenadministratie is natuurlijk veel opgeslagen, maar soms zijn gegevens – met name emailadressen – in de loop der jaren gedateerd geraakt. Ook zijn niet alle vrijwilligers clublid.

Daarom een vriendelijk verzoek. Ben je vrijwilliger van onze club, zou je dan een kort, bondig mailtje willen sturen naar verenigingszaken@vvgemert.nl met daarin:

• je naam, mèt voorletters!
  • je vrijwilligersfunctie (bijvoorbeeld leider van JO11…of bestuurslid of terreinmeester)
  • je geboortedatum
  • het actuele emailadres, dat in de ledenadministratie opgenomen zal worden en waar we dus de berichten vanuit de vereniging naartoe zullen sturen*

*het mailadres in onze administratie moet hetzelfde zijn als in voetbal.nl

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie medewerking.

Bestuur vv Gemert