Belangrijke trainings- en wedstrijdinfo voor alle leden

2 augustus 2020

Beste leden,

Met ingang van deze week beginnen voor aantal teams alweer de trainingen richting het nieuwe seizoen. Hoewel in de voorbije maanden een aantal versoepelingen zijn doorgevoerd gelden nog altijd gelden stringente coronamaatregelen. Om een en ander vooraf te verduidelijken, hebben we een aantal zaken op een rijtje gezet. Een oproep aan alle leden om deze voorafgaand aan de eerste training goed door te nemen, zodat in de avonden alles soepel kan verlopen en iedereen weet wat er moet gebeuren.

Trainingen:

• Besloten is dat de jeugd tot nader order nog geen gebruik kan maken van de kleedlokalen. Dit heeft een aantal redenen. De club is verplicht om na iedere training de kleedlokaken, deurklinken, trainingsmaterialen etc. volledig te ontsmetten. Daar is in de komende weken nog onvoldoende capaciteit aan menskracht voor. Ten tweede moeten de senioren- en O19-teams vanwege de 1,5m-maatregel gebruik maken van twee kleedlokalen per team. Daardoor zijn er te weinig kleedlokalen beschikbaar. Daarom een oproep aan de jeugd: blijf omgekleed naar het sportpark komen.
  • Er mag wel gebruik gemaakt worden van de toiletten bij de kleedaccommodatie.
  • Trainingsmaterialen zoals hesjes en hoedjes zijn gewoon beschikbaar. Graag zo beperkt mogelijk gebruik maken van hesjes, omdat deze na iedere training uitgewassen dienen te worden, waardoor er anders te weinig beschikbaar zijn voor andere teams.
  • De ruimte bij de terreinmeesters graag zo min mogelijk betreden en in ieder geval de 1,5 m regel in acht nemen.
  • Voor de trainers zal er een extra kleedlokaal beschikbaar gesteld worden.

Wedstrijden:

• Spelers van 18 jaar en ouder moeten 1,5m afstand nemen van elkaar in de dug-out en kleedlokalen. Voor O19 teams en senioren betekent dit dat zij gebruik moeten maken van twee kleedlokalen per team en dat de dugout slechts door enkele mensen benut kan worden.
  • Belangrijk! Vanwege de coronamaatregelen kan het gebeuren dat wedstrijden (zowel uit als thuis) naar een ander tijdstip of zelfs een andere dag verplaatst moeten worden. Dit om zoveel mogelijk wedstrijden mogelijk te maken. Daarbij kunnen ook de vrijdag- en zaterdagavond of zondagmiddag benut worden. Dit gebeurt in dat geval zonder overleg met de teams, het is gezien de situatie onmogelijk om met afzonderlijke wensen van teams rekening te houden. Zodra het totale programma bekend is, bekijken de wedstrijdsecretarissen of noodzakelijke verschuivingen doorgevoerd moeten worden.
  • Er worden geen bidonrekken beschikbaar gesteld vanuit de vereniging. Iedereen moet voor haar/zijn eigen bidon zorgen.
  • Er worden geen waterzakken beschikbaar gesteld.
  • Het theorielokaal is op wedstrijddagen alleen toegankelijk om de uitslagen door te geven en voor noodgevallen. Voor vragen gelieve via app of mail contact op te nemen met betreffende coördinator of wedstrijdsecretaris.
  • Er zal op wedstrijddagen geen borg gevraagd worden voor de sleutel van de kleedlokalen. Let daarom extra goed op dat er geen waardevolle spullen in de kleedlokalen achterblijven.
  • Als het omwille van het programma noodzakelijk is, wordt aan onze thuisspelende teams gevraagd om thuis om te kleden en te douchen. Een en ander is ook afhankelijk van het feit of er versoepelingen zullen plaatsvinden.

Scheidsrechters:

• Aan scheidsrechters het verzoek om zelf de vlaggen na afloop van de wedstrijd te ontsmetten. Ontsmettingsmiddel zal door vv Gemert beschikbaar worden gesteld.

Bovenstaande richtlijnen zijn een aanvulling op de richtlijnen van overheid en RIVM. Een belangrijk advies willen we hier nog even herhalen: als je gezondheidsklachten hebt die gerelateerd kunnen worden aan het coronavirus: blijf dan thuis en kom niet naar het sportpark om zo het risico op verspreiding zo veel als mogelijk tegen te gaan.

Samen gaat we proberen om de start van de trainingen en voorbereiding op het nieuwe seizoen zo goed mogelijk vorm te geven. Dat zal van ons allemaal de nodige creativiteit en flexibiliteit vergen, maar in mei en juni hebben we laten zien dat het ongetwijfeld goed gaat komen. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de richtlijnen, zowel vanuit overheid/RIVM als bij de club, altijd veranderen, maar dan laten we dat meteen via de bekende mediakanalenaan jullie weten.

Namens bestuur en teamleiders bij voorbaat dank voor jullie medewerking.